Geïmporteerde Karoq

kleine heino

Actief lid
Beste forumleden,

Wij hebben interesse in een Karoq 1.5 TSI Sportline Business uit 2020 (modeljaar 2021). Nu zien we dat dit een geïmporteerde auto is. Volgend de RDW is de eerste toelating eind 2020 en is de auto 3 maanden later op kenteken gezet in Nederland. We vragen ons af of er nu risico's aan verbonden zijn om zo'n auto aan te schaffen? Ook vragen we ons af of er (grote) verschillen zijn die niet op het eerste gezicht te zien zijn? Zelf hebben we bijvoorbeeld gezien dat er geen sproeiers voor de koplampen in de voorbumper zitten, dat zit wel op de Nederlandse versie. Daarnaast zien we dat er geen voorruitverwarming op zit. Ook zien we dat er achter de binnenspiegel een heel smal strookje plastic zit. Bij de Nederlandse versie zien we daar een breed stuk waar allerlei camera's achter zitten. We denken dat dit te maken heeft met verkeersbordherkenning en lane keeping? Maar wellicht missen we dan opties t.o.v. een Nederlandse uitvoering?

Heeft iemand wellicht ervaring hiermee en kan ons verder informeren?

BVD
Heino
 

hemi24

Forumguru
Er kunnen verschillen zitten in uitvoeringen in een ander land.
Koplampsproeiers standaard? Dat was toch een optie, ook in NL?
Smallere afdekkap rond de binnenspiegel zal vrijwel zeker samenhangen met afwezigheid van lane-assist.

Edit: zie net dat koplampsproeiers op de NL Karoq wel bij de uitrusting zaten…

Import met 3 maand vind ik wel opvallend jong, zeker gezien autoverkopen in de coronaperiode afnamen…
BPM-bedrag zou een indicatie kunnen zijn v.w.b. de staat van de wagen ten tijde van de import; wellicht is hier eventueel nog een taxatierapport van te achterhalen?
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Bedenk bij jezelf of de eventuele afwezigheid van bijvoorbeeld lane keeping zo’n probleem is. Sommigen vinden het erg prettig, anderen (zoals ik) vinden het juist uiterst vervelend.

De verkoper, of een dealer, kan overigens een lijst met gemonteerde zaken uitdraaien. Op basis van het VIN kun je dat mogelijk zelf ook.
 

kleine heino

Actief lid
Bedenk bij jezelf of de eventuele afwezigheid van bijvoorbeeld lane keeping zo’n probleem is. Sommigen vinden het erg prettig, anderen (zoals ik) vinden het juist uiterst vervelend.

De verkoper, of een dealer, kan overigens een lijst met gemonteerde zaken uitdraaien. Op basis van het VIN kun je dat mogelijk zelf ook.
Bedankt voor de reactie. Waar zou ik een lijst met gemonteerde zaken uit kunnen draaien?
 

Slider

Forumguru
Je noemde het niet als wens, maar mocht je er iets mee willen gaan trekken (trekhaak), is de kans groot dat dat niet mag van de RDW.
 

Slider

Forumguru
Wel gezien de import datum. Tegenwoordig lijkt het wel goed te gaan, bijna alle Z- en Gxx- import kentekens zit het goed.
@kleine heino gaf aan dat hij 3 maanden na eind 2020 op NL kenteken is gezet. Dat is wel de periode dat het met die vele Superbs en Octavias fout ging.
Dus ja, ik acht de kans groot.

Maar dan nog, als hij totaal geen wens heeft iets te gaan trekken, maakt dit toch niet. Is alleen goed te weten mocht je die plannen wel hebben voor de toekomst.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan