Geïnteresseerd in collectief tunen (chippen)?

MMM

Lid
Beste Skoda liefhebbers,

Volgens mij zijn er genoeg leden op het Skodaforum die graag hun Skoda zouden willen laten tunen (chippen), maar eigenlijk een beetje tegen de prijs aan zitten te hikken, zeker als het om chippen gaat waarbij de fabrieksgarantie gewaarborgd blijft. Dit geld ook voor mij.

Ik ben er echter van overtuigd dat er leuke kortingen zijn te realiseren als een groep van skodaforum leden bij een tuner aanklopt voor de nodige pk's en Nm's.

Daarom zou ik graag reacties willen ontvangen van leden die geinteresseerd zijn in dit idee. Geef eventueel ook aan wat voor type je rijdt em wat je er voor over zou hebben. Om problemen met leasemaatschappijen te vermijden lijkt me behoud van fabrieksgarantie een must. Laat even weten of je dit ook belangrijk vindt.

Graag alleen reageren als je serieus interesse hebt. Email zou gemakkelijk zijn.

Over enkele weken (afhankelijk van aantal reacties) informeer ik iedereen dan of we genoeg gegadigden hebben om actie te ondernemen.

Ik ben benieuwd!!

VEEJAY

Forumguru
De enige die een beetje in de buurt komt van FABRIEKSgarantie behoud is PON (ABT). Probeer eens de garantievoorwaarden op papier te krijgen, wellicht zijn er dan meer die willen meedoen.

Ik ken genoeg dealers die 'garantie' geven of laten bijverzekeren. Vaak gaan leasemaatschappijen alleen akkoord als het bij PON gebeurt.

Het vervelende met leasen is bij defecten (turbo/koppeling etc) dat de auto naar de dichtsbijzijnde dealer wordt getransporteerd. Dealer A weet natuurlijk niets van garantie op de tuning van dealer B en berekend alles door naar de leasemij. Tenzij je in noodloop nog naar je tuner kunt rijden is het wel vervelend.

Wel succes met je initatief! Voor particuliere rijders is de drempel denk ik wat lager.

Ter indicatie rond de 650 euro kun je je auto door een goede tuner met 'garantie' laten doen. (in mijn voorbeeld JD tuning)

Ik heb intresse in chiptuning maar dan alleen met behoud van garantie dus is alleen via Pon een optie voor me.

Ik ben een privé rijder en met een week of 5 komt mijn RS combi binnen (hoop ik).

Garantie, garantie, wat kan er nu mis gaan?
Als je normaal of iets minder normaal rijdt met je getunende auto gebeurt helemaal niets.
Ik heb mijn auto vanaf dag 1 laten tunen met een chip van Wetterauer. Geen garantie /forum/images/graemlins/regels.gif, maar ik had al zeer goede ervaringen met mijn eerste 1.8T die ook getunend was.
Momenteel na bijna 3 jaar geen enkele storing gehad!
Wel van belang dat je laat uitvoeren door mensen met verstand!
Laat je niet zo bang maken!! /forum/images/graemlins/rockon.gif

___JC___

Forumguru
Collega van me heeft een nieuwe Leon 2.0TDI met Abt chip (garantie dus /forum/images/graemlins/regels.gif). De laatste tijd is af en toe opeens zijn vermogen weg en begint ie heel raar te doen. Hoop gezeik, iets met motormanagement mis. Stel hij heeft geen garantie...ze zien dat ie gechipt is (want dat kunnen ze wel zien) dan is dat toch knap lullig?

Ik zie de garantie als een verzekering. Zonder had ik het gewoon niet gedaan. Maar misschien ben ik gewoon een beetje laf aangelegd??
/forum/images/graemlins/koffie.gif

VEEJAY

Forumguru
Luciano er kan een heleboel stuk gaan, ikzelf heb 4 jaar zonder garantie gechipt rondgereden (150PK uit een 110PK tdi) dus het kan inderdaad ook wel goedgaan, dat betwijfel ik niet.

Echter weet ik wel van genoeg mensen (die ook netjes warmrijden etc.) problemen met kapoette turbo's en slippende koppelingen.

Het hoeft niet aan tuning te liggen maar als men er lucht van krijgt dan krijgt tuning altijd de schuld. In welles nietjes spelletjes tussen tuner, garage, leasemij/verzekering lijkt de berijder vaak aan het korste eind te trekken.

Ik wil het gewoon gezegd hebben, en ik gun iedereen hier van harte het plezier van een chippie! /forum/images/graemlins/24.gif

JC ik wil echt een keer met je vergelijken, wanneer gaan we richting Duitsland /forum/images/graemlins/winkie.gif

Ik ga met je mening mee Veejay, echter het gaat vaak mis bij diegene die bij tunen echt de grens opzoeken. Hiermee bedoel ik meer dan 240 pk uit het 1.8T blok toveren al dan niet rekening houdend met de turbo en de injectoren.
Ook is het vaak zo dat degene dat dit doen ook vaak qua rijden het onderste uit de kan willen halen.
M.i. vraag je dan om problemen.
Nu zeggen de niet-tuners onders ons natuurlijk: "waarom tune je je auto dan?" /forum/images/graemlins/crazy.gif

.......zucht! /forum/images/graemlins/frown.gif

VEEJAY

Forumguru
Misschien dat PON daarom niet maximaal tuned, dan durven ze nog garantie te geven /forum/images/graemlins/winkie.gif

Wettauer is trouwens een goede tuner, ik kon niet winnen (met mijn toenmalige Toledo) van een Wettauer getunede gechipte toledo.. /forum/images/graemlins/407.gif

Ik zou de mijne maar al te graag tunen, helaas heeft mijn werkgever het allemaal juridisch dichtgetimmerd (ook het tunen bij Pon).

___JC___

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: VEEJAY</font><hr />

JC ik wil echt een keer met je vergelijken, wanneer gaan we richting Duitsland /forum/images/graemlins/winkie.gif

[/ QUOTE ]

Nou toevallig ga ik dinsdag richting Aken, maar een heel klein stukje Duitsland helaas maar toch.
/forum/images/graemlins/smirk.gif

rickske

Actief lid
Als je niet te zwaar tuned (geen 180pk uit een 105pk te tunen) en je auto goed warmrijdt kan het volgens mij weinig kwaad te auto te tunen.

VEEJAY

Forumguru
klopt Rickske alleen wijzen schadeexperts maar graag naar tuning als het even kan, zodat Pon (bij motorschade wat normaal onder garantie zou vallen) of de verzekeringsmaatschappij (bij ongeval/meerdere betrokkenen in ieder geval niet hoeft te dokken).

Tuning = tuning ze gaan bijvoorbeeld de auto niet op de rollerbank zetten om te kijken of je 160 of 170 pk uit een 130PD motor haalt.

LenK

Forumguru
Als jullie het dan doen, doe het dan goed......:

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Tuner Nothelle, je weet wel, van onder andere die dikke Audi Q7, hebben onlangs ook nog wat schroefjes aangedraaid bij de Audi A4. Het resultaat mag er zijn...

Het 2.0 liter TFSI blok, standaard al goed voor 200 pk krijgt een power-upgrade van maar liefst 55 procent waardoor we uitkomen op monsterlijke 310 pk. Dit vermogen is goed voor een top van 280 km/u en een sprintje van slechts 5.5 seconden.

[/ QUOTE ]
(Autoblog 24-3-2006)

Gisteren eindelijk de prijs van het tunen bij Abt ontvangen en dat valt me niet mee: € 1435 /forum/images/graemlins/407.gif

Je brengt de auto naar de garage en ze sturen het motorregel apparaat naat Abt en 2 dagen later krijg je deze weer terug. Uiteraard met behoud van de garantie.
Gezien de prijs denk ik dat ik nog even ga wachten met tunen.

Bovenaan Onderaan