gebrande cd's en nexus

gebrande cd\'s en nexus

Ik heb een kopie voor eigen gebruik gemaakt (wat volgens de wetgeving mag) van mijn benelux 2006, zodat ik de kopie in de auto heb, en het origineel veilig thuis.
Echter ik krijg op geen enkele manier de gebrande cd gelezen in de nexus. Ik heb verschillende cd gebrand op verschillende manieren, maar het lukt niet.

Zijn er mensen met de nexus (Octavia 2) waar dit wel lukt?

Misschien kunnen we dan even kijken naar de verschillen.

De software versie van mijn nexus zijn van 2004/10/26 (systeeminstellingen).

Alvast bedankt.

Re: gebrande cd\'s en nexus

Hier is het ook nog niet gelukt. Maar naar verluid zou het enkel gaan met een héél beperkte reeks cdwriters ... her en der al es iets over gelezen op het net.

Zodra ik iets langer op een stoel kan zitten probeer ik ook nog es.

Ik ben zeer benieuwd bij wie het wel gelukt is, om zo eens te kijken wat er gedaan is, welke verschillen er zijn etc.

Zelf heb ik het geprobeerd met alcohol 120%, nero, maar dat mag niet baten.

Vandaag even de dealer gesproken, en die geeft aan het met de Skoda software niet zou kunnen (hij heeft navraag gedaan bij de importeur).

Zelf had hij de ervaring dat iemand met een cd die in een VW zat (waar deze het wel deed) het inderdaad niet deed in de skoda nexus.

nomad

Senior Member

Het branden van navigatiecd´s is een niet al te makkelijke klus.
Maak eerst een image van de originele cd met CloneCD. Lees op de laagste snelheid in en gebruik Safedisc 2/3 beveiliging tijdens het inlezen.
Daarna branden met Alcohol 120% versie 1.9.5 of hoger. Ook hier weer de laagste snelheid gebruiken.
Het klopt inderdaad dat hel veel branders het niet kunnen. Ik heb een Asus 1604 en die blijkt het wel te kunnen.
Ik moet ff zoeken, maar heb de precieze tekst van hierboven nog wel ergens. Ik heb ook een kopie van mijn originelen in de auto liggen. Als er dan iets mee gebeurt hoef ik niet direct nieuwe cd´s aan te schaffen.

Wullum

Actief lid

Exact hetzelfde geprobeerd, copie gebrand met CloneCD op 1x speed met een NEC 2500. Nexus meldt vrolijk dat hij geen navi cd kan vinden als de copie erin zit.

tebe

Lid

Image maken met alchol 120% lezen op de safedisc 2/3 manier. En opslagen als CloneCD image.

Met clonecd branden.

Bij een kennis werkt dit (mijn octavia nog niet in bezit). Gebrand met NEC 5520. CD werkt in Nexus, maar niet in VW MFD2, wat in principe hetzelfde toestel is. Merk CD-R kan ook een factor zijn.

Wat ik ook nog wel interessant vind om te weten of het eventueel de software versie van de nexus zou kunnen zijn.

Zoals gezegd heb ik versie 2004-10-26 (vind je bij de systeeminstellingen).

Kunnen jullie bij wie wel een gebrande cd is te lezen eens doorgeven welke software versie in de nexus zit?

Branden en rippen met Alcohol120 safedisk2/3 setting op max 4 speed en op sony schijfjes.

Werken bij mij allemaal meteen, mijn backups!!

Groet WS.

KingFish

Nieuw lid

Alle iso's die ik ge-download heb van het internet doen het allemaal, gebrand met een Plextor brander en alcohol safedisk 2/3 setting op 1 speed.

Ik denk dat dit een beetje voorbij schiet aan de oorspronkelijke topic. Het gaat hier om het nemen van backups van legitiem aangekochte cd's

KingFish

Nieuw lid

Het gaat er toch om of gebrande kopieen het doen?? U gaat er gelijk van uit dat de ge-downloade iso's illegaal bemachtigd zijn..... /forum/images/graemlins/grin.gif

hey www123,

Heb hier net geprobeerd om via Alcohol120 met safedisk 2/3 settings een image te maken, maar al tijdens het nemen van de image geeft het programma massa's Schijf Leesfouten aan

Heeft het zin dat ik alsnog een cd-tje probeer te bakken, of kan ik het net zo goed de vuilbak inkieperen zónder de moeite te doen.

Alcohol is versie 1.9.5

Verder hierboven in de discussie suggereert nomad om via Clonecd de image te nemen, en daar de "Safedisc" optie te gebruiken, maar die optie vind ik nergens terug... Clonecd is versie 5.1.0.0

M

Marcomp3

Ik gebruik momenteel TRAXDATA-cd's, NEC brander, en Alcohol software om te branden. Gebruik mijn "back-up" in een Focus, met Travelpilot DX software. Forddealer was verbaasd dat ik een kopie aan het werk had. September krijg ik mijn O2 met NEXUS. Ben benieuwd of ie het daar ook in doet..

Dey

Actief lid

Ik gebruik CloneCD en brand alle images op 1 speed in Protected Game mode. Werkt perfect, het heeft me een spindeltje cd's gekost om de juiste combinatie te vinden maar dan hebbie ook wat!!

Kunnen jullie ook doorgeven welke versie de software van je nexus heeft?

gr

Jan

Wullum

Actief lid

Software van je Nexus wordt bij het lezen van een nieuwere versie van je kaart cd updated. Er worden dan mogelijk extra "features" toegevoegd. In mijn Nexus welke met Benelux 2006 DX werd geleverd, kan ik geen "backups" van 2005/2006DX lexen (versie van een half jaar voor de 2006DX), deze doen het wel in een Ford Mondeo met 2005DX waar nog nooit een 2006DX cd in had gezeten.....
Conclusie is dat de 2006 cd extra beveiligingsfirmware heeft geïntroduceerd.

Wullum

Actief lid

@Dey, welke smaak CloneCD gebruik je dan? Met 4.1.0.1 lukt het mij niet om een voor een Nexus (2006DX) leesbare cd te maken van een 2005/2006DX image. Nexus meldt dat de cd incompatible is (eerdere pogingen met Alcohol gaven onleesbare cd's). Kan ook aan frimware Nexus liggen, zie bovenstaande post.

Dey

Actief lid

Wullem, ik ben nog aan het experimenteren met cd's en instellingen om te branden. Ik heb één goed werkende gebrande cd die ik probeer opnieuw te maken, maar dat is nog niet gelukt.
Zodra ik meer weet dan laat ik dat hier weten.

Bovenaan Onderaan