Gebruikerscode na upgrade ios13

Gege001

Actief lid
Sinds ik de upgrade naar ios13 op mijn IPhone installeerde stel ik voortdurend een probleem vast bij het connecteren met de bluetooth van de wagen.
Bij het inschakelen van het contact vraagt de wagen steeds om de 'Gebruikerspincode' in te geven alvorens de bluetoothverbinding op te starten. Vervolgens komt er dan "even wachten" op het scherm en dat blijft daar dan eeuwig en drie dagen staan …. het even op en af zetten van de Columbus lost dit probleem telkenmale tijdelijk op.

Ik probeerde reeds om connectie te verwijderen uit mijn IPhone ("dit apparaat vergeten") en vervolgens opnieuw "nieuw apparaat connecteren", maar dit brengt géén oplossing helaas....

Iemand dezelfde ervaringen ? Oplossing ?

Alvast bedankt !

G.

ENTE

Lid
Ja, ervaring en oplossing!

Ga naar:
Instellingen
Touch ID en toegangscode
Toegang bij vergrendeling

vink vervolgens USB-accessoires aan en het probleem is opgelost.

Gege001

Actief lid
Helaas, 8 van de 10 keren vraagt hij de code niet, maar soms weer wel... ik had er goede hoop op dat het probleem opgelost was ... :cry:

Laatst bewerkt:

ENTE

Lid
Hé wat jammer.
Ik had exact hetzelfde probleem met m’n Octavia voorzien van een Columbus systeem. Na het aanpassen van de instellingen op m’n iPhone was het opgelost.
Ook al een keer het geheel aan en uit gezet? Zowel telefoon als multimedia systeem?

Henrik

Forumguru
Volgens mij is dit in een ander topic ook al besproken. Ik had hier ook last van, totdat ik de Bluetooth koppeling opnieuw heb ingesteld.

Op je iPhone via Instellingen > Bluetooth > onder “mijn apparaten” de Skoda selecteren > vergeet dit apparaat

Daarna opnieuw instellen.
Ik denk dat je er daarna vanaf bent.
:jaja:

Edit: dit is het topic dat ik bedoelde.

CDK

Forumguru
@Rallye, ook niet als je telefoon uit geweest is en je deze na het opstarten nog niet met Touch ID / Face ID of toegangscode ontgrendeld hebt voor het koppelen met CarPlay? Wellicht dat het daar aan zou kunnen liggen?
Met iOS 13.1.3 heb ik nergens last van, misschien moet de TS nog maar een update draaien ;)

Bovenaan Onderaan