MarcoO2
Forumguru
... en geduld zullen we nodig hebben, want als het nog 4 jaar duurt voordat de VW-variant komt, zal de Skoda-broer nog langer op zich laten wachten vrees ik.
Nog minimaal 4 jaar wachten op Volkswagen Bluesport
redactie
Volkswagen brengt de productieversie van de Bluesport Roadster, zoals voor de eerste maal op de autoshow in Detroit begin dit jaar getoond, op de markt. Volgens Mario Fabiano, die verantwoordelijk is voor de conceptmodellen bij Volkswagen, is de BlueSport al zo goed als serierijp!
"We hebben deze Roadster in acht maanden ontwikkeld en daarbij hoofdzakelijk onderdelen uit de eigen provisiekast gebruik. Er waren twéé eisen: maximaal rijplezier bij een minimaal brandstofverbruik. Dat resulteerde in een achterwielaangedreven sportautootje met motor vóór de achteras en een gewicht van minder dan 1200 kilo. De handmatige softtop bedienbaar weegt slechts 27 kilo", licht Fabiano toe. "We hebben nog geen groen licht, maar zoals het er nu naar uitziet, lijkt 2013 absoluut een haalbare zaak."
De achterwielaangedreven roadster die als concept met 3,99 meter lengte 35 cm korter is dan een Porsche Boxster, maar wel ongeveer dezelfde wielbasis (2,43 meter, 1,5 cm méér) en spoorbreedtes (1,49/1,52 meter) laat zien, staat op een soort mix van Polo- en Golf-bodemsecties. Hij schiet in 6,6 seconden naar een snelheid van 100 km/h en realiseert een top van 226 km/h. Verantwoordelijk voor die cijfers zijn een tweeliter Clean Diesel (TDI) van 180 pk en een maximum koppel van 350 Nm bij 1750 tpm. Volkswagen claimt een gemiddeld verbruik van 1 op 23,2, wat overeenkomt met een CO2-uitstoot van slechts 113 g/km. In het seriemodel komen uiteraard ook andere motoren. De Duitsers plannen om er ook een variant voor Seat en Skoda van te maken.
Nog minimaal 4 jaar wachten op Volkswagen Bluesport
redactie
Volkswagen brengt de productieversie van de Bluesport Roadster, zoals voor de eerste maal op de autoshow in Detroit begin dit jaar getoond, op de markt. Volgens Mario Fabiano, die verantwoordelijk is voor de conceptmodellen bij Volkswagen, is de BlueSport al zo goed als serierijp!
"We hebben deze Roadster in acht maanden ontwikkeld en daarbij hoofdzakelijk onderdelen uit de eigen provisiekast gebruik. Er waren twéé eisen: maximaal rijplezier bij een minimaal brandstofverbruik. Dat resulteerde in een achterwielaangedreven sportautootje met motor vóór de achteras en een gewicht van minder dan 1200 kilo. De handmatige softtop bedienbaar weegt slechts 27 kilo", licht Fabiano toe. "We hebben nog geen groen licht, maar zoals het er nu naar uitziet, lijkt 2013 absoluut een haalbare zaak."
De achterwielaangedreven roadster die als concept met 3,99 meter lengte 35 cm korter is dan een Porsche Boxster, maar wel ongeveer dezelfde wielbasis (2,43 meter, 1,5 cm méér) en spoorbreedtes (1,49/1,52 meter) laat zien, staat op een soort mix van Polo- en Golf-bodemsecties. Hij schiet in 6,6 seconden naar een snelheid van 100 km/h en realiseert een top van 226 km/h. Verantwoordelijk voor die cijfers zijn een tweeliter Clean Diesel (TDI) van 180 pk en een maximum koppel van 350 Nm bij 1750 tpm. Volkswagen claimt een gemiddeld verbruik van 1 op 23,2, wat overeenkomt met een CO2-uitstoot van slechts 113 g/km. In het seriemodel komen uiteraard ook andere motoren. De Duitsers plannen om er ook een variant voor Seat en Skoda van te maken.