Geen adaptive cruisecontrole mogelijk

wjongen

Nieuw lid
na 7 maanden wachten zou vandaag mijn Skoda octavia 2.0 TDI Elegance business (lease) geleverd worden.
werd ik gisteravond gebeld door A Point te Amsterdam dat men er achter was gekomen dat de adaptive cruise control die ik als optie er bij had genomen niet mogelijk was op deze wagen.
heb ze verteld dat ze maar met de lease maatschappij contact moesten opnemen en dat ik de auto niet hoefde omdat die niet is zoals besteld.

nu zegt de een dat het niet mogelijk is terwijl de ander zegt onzin dat kun je gewoon bestellen.
wie heeft er ervaring?

tha a

Senior Member
onzin: alleen op 1.6TDI/1.2TSI niet leverbaar in Nederland. (in Belgie bv weer wel op alle motoren (behalve 1.2tsi)

luckyluke

Nieuw lid
In Nederland is dat blijkbaar toch allemaal wat moeilijker.
Ik heb mijn 1.6 TDI DSG met adaptieve cruise control sinds begin deze maand, gebouwd in week 50 van het vorige jaar. Technisch zou het zeker perfect mogelijk moeten zijn, zeker met een 2.0 TDI.
Vermoedelijk zijn ze ergens de code (AAC = code PLI) op de bestelling vergeten. Blijkbaar moeten de verkopers de codes voor de verschillende opties manueel ingeven.

Antera

Donateur
Inderdaad moet deze op jouw auto gewoon leverbaar zijn. Naderhand activeren is helaas niet mogelijk omdat de betreffende module bij het activeren van de ACC storingen geeft en de CC zelf uitschakelt.

Zou eens goed informeren want er is nog steeds erg veel onduidelijkheid bij de dealer over wat wel en niet mogelijk is

hemi24

Forumguru
lijkt mij een typisch gevalletje van "misschien slikt de klant onze mededeling en merkt niemand onze fout..."

ferry

Lid
Ik blijf dat toch altijd vreemd vinden. Achteraf moet iets toch nog wel in te bouwen cq. te activeren zijn. Het is toch geen rocketscience zo'n auto in elkaar zetten... in de fabriek kunnen ze het ook, dus achteraf moet zo'n dealer of importeur dat toch ook gewoon kunnen doen...

luckyluke

Nieuw lid
Achteraf inbouwen is toch niet zo evident denk ik:
- extra hendeltje op de stuurkolom
- radar in de radiatorgrill

Antera

Donateur
Ik blijf dat toch altijd vreemd vinden. Achteraf moet iets toch nog wel in te bouwen cq. te activeren zijn. Het is toch geen rocketscience zo'n auto in elkaar zetten... in de fabriek kunnen ze het ook, dus achteraf moet zo'n dealer of importeur dat toch ook gewoon kunnen doen...

Helaas niet. Vermoedelijk ligt het aan de aanwezig camera of aan de aanwezig afstandsensor in de bumper. Daar kan dit namelijk dan niet gecodeerd worden is dan out off reach. De oorzaak lijkt tot op heden te zitten in de sensor zelf maar 100% zeker kan ik dit helaas nog niet garanderen.

heb al wel diverse coderingen vergeleken en ook de onderdeelnummers en deze zijn verschillend. Helaas is het lastig testen

leonpard

Actief lid
Ik rij nu zelf de O3C 2.0 TDi met ACA, naar volle :thumbsup:tevredenheid! Mijn advies zou zijn, zet alles op alles om het er alsnog op te krijgen!

Darkside

Forumguru
Adaptieve Cruise Control is de enige overweging voor mij om niet voor een 1.2 TSI te gaan.
Lijkt me een heerlijke combi met DSG.
Zou inderdaad alles op alles zetten om de auto niet te accepteren. Het is zekers mogelijk om op jouw auto ACC de krijgen. En dat betekend dat ze met een mooie oplossing moeten komen om je te compenseren (Als je daar mee akkoord gaat) of een nieuwe auto bestellen.

In Nederland is dat blijkbaar toch allemaal wat moeilijker.
Ik heb mijn 1.6 TDI DSG met adaptieve cruise control sinds begin deze maand, gebouwd in week 50 van het vorige jaar. Technisch zou het zeker perfect mogelijk moeten zijn, zeker met een 2.0 TDI.
Vermoedelijk zijn ze ergens de code (AAC = code PLI) op de bestelling vergeten. Blijkbaar moeten de verkopers de codes voor de verschillende opties manueel ingeven.

Jij hebt een 1.6 TDI met ACC? Helaas is deze config. op NLD kenteken niet nieuw te bestellen. Iemand een idee om dit toch geactiveerd te krijgen obv een EBL met LA & FA?

luckyluke

Nieuw lid
In Belgie was dit normaal ook niet mogelijk op de moment dat ik de mijne bestelde. Verkoper heeft gewoon de code bij op de bestelbon gezet en dat is gelukt. Ik had recent hier en daar wel opgevangen dat de ACC ondertussen op een 1.6tdi wel bestelbaar zou zijn.

Bovenaan Onderaan