Geen geluid uit linker bas speaker

Hoi allemaal!

Het geluid in mijn octavia( combi II 2010) is rampzalig. Uit mijn linker bass speaker komt helemaal geen geluid. De tweeter werkt wel en in de rechterdeur is alles in orde. Ik zoek even wat tips hoe dit is aangesloten en hoe ik de columbus er veilig even uit kan halen.

Hoe zijn de speakers aangesloten?
Bij een "normale" luidspreker zijn de speakers van elkaar gescheiden in de box door een filter. Als dat ook hier zo is, zou ik het probleem moeten zoeken in de deur. Of worden bij de octavia de speakers allemaal apart van elkaar aangesloten al aan de kant van de radio?

Ik heb inmiddels een instructie gevonden om de deur panel te verwijderen, maar als dat niet de logische kant is om te beginnen hoor ik het graag.
De entertainment set die ik heb is een columbus, geen idee hoe ik die openmaak en hoe de bedrading daar zit?

groeten,
Bas

Antera

Donateur
Als eerste word voorstellen in Meet en Greet erg gewaardeerd alvorens los te gaan.

Ik zou eens je speakers checken en bekabeling. Zal vermoedelijk niet aan het mediayssteem liggem

Speakers zitten op de quadlock stekker

Hoi Antera de meet en greet had ik nog niet gezien, ik ga me zeker even voorstellen.
De bekabeling ga ik controleren, blijft wel mijn vraag of de bas en tweeter afzonderlijk zijn aangesloten op de radio, of dat de split pas in de deur plaarsvindt. Als de split al bij de radio is, zal ik daar eens beginnen met meten. Hoe krijg je de radio er uit?

Tees

Donateur
Controleer eerst eens de stekker tussen deur en carrosserie. Bij mij viel de bas ook geregeld uit in de bestuurdersdeur, na het losmaken van die stekker en inspuiten met electronicaspray is t al 2 jaar prima.

Mooi, daar staat ook waar welke seaker zit aangesloten, ik begin daar even met de speaker door te meten.

Even een kleine update, de radio trek je er inderdaad zo uit, gaat net zo makkelijk als in het filmpje. Alle speakers zijn gewoon aangesloten met twee draden, linksvoor, linksachter, rechtsvoor, rechtsachter. Treble en bas zitten gewoon netjes bij elkaar dus. Dat betekent dat ik de split ergens in de deur kan verwachten. Het is me nu te koud om de deur open te gaan maken, eerst maar een wachten op beter weer.

Tees

Donateur
De stekker in de deur controleren is paar minuten werk, ik zou daar eens mee beginnen. Rubberen manchet (aan de carrosseriekant) naar achteren trekken en je kan bij de stekker. Check behalve op corrosie ook even op kabelbreuken, dat gebeurt ook geregeld daar.

Bovenaan Onderaan