Columbus Geen geluid?

Fortissimo

Senior Member
Gisteren had ik voor de 2e keer in de 2 maanden dat we onze Kodiaq hebben een probleem met het geluid.

Ik hoorde helemaal niets.
Draaien aan de volumeknop had geen zin. Het volume ging maar een klein eindje omhoog/omlaag.
De volumeknop op het stuur indrukken zorgde voor een mute / unmute. Dit was ook te zien in het display bij het stuur en op bovenin het scherm van Columbus.

De knop voor het spraakcommando indrukken gaf geen pop-up om in te spreken.
De knop voor spraakcommando ingedrukt houden gaf wel een pop-up voor de Google Assistent, die hoorde mijn commando ook, maar ik kreeg geen hoorbare feedback terug.

Klikgeluid van het bedienen van Columbus werkte ook niet.

De oplossing was uitstappen, vergrendelen en opnieuw openen van de auto.

Het enige wat ik mij nu kan voorstellen is dat het systeem moeite heeft als er 2 sleutels (KESSY) in de auto aanwezig zijn.
Herkennen jullie dit?

Patron

Senior Member
Dat zou geen probleem moeten zijn. Lukt het wel om het systeem te resetten door de uit knop lang ingedrukt te houden?

Fortissimo

Senior Member
Hij ging iig wel uit (naar de klok) tijdens het rijden.
Dus nog langer indrukken is reset?

Ik had bij verkeerslichten nog wel de auto herstart maar dat werkte niet.
Thuis auto uit, uitgestapt, deur op slot, 1 sleutel weggelegd, deur geopend en alles werkte.
Vandaar dat ik aan 2 sleutels dacht ;D

FNaRK_02

Actief lid
Sleutels afzonderlijk gebruiken om uit te sluiten dat één van de sleutels het probleem veroorzaakt ?

Fortissimo

Senior Member
Alle andere keren hebben we slechts 1 sleutel in de auto gehad.
We hebben slechts 2x beide sleutels in de auto gehad. En beide keren kwam deze fout voor.

Wat mij ook op viel was dat het juiste profiel niet gekozen werd.
Ik ontgrendelde de auto met de knop op sleutel 1. De auto kreeg echter profiel 2 (sfeerverlichting).
Na het starten van de auto en kiezen van het juiste profiel werd alles goed ingesteld, op 1 ding na.
Op het HOME-scherm heeft profiel 1 rechtsboven 'audio' staan, profiel 2 heeft daar 'Telefoon'.
De tekst in dat blok gaf 'Radio' aan maar ik zag mijn contactpersonen eronder staan.
Na opnieuw instellen van dat schermpje zag ik wel de actuele zender staan.

Bovenaan Onderaan