Geen GPS ontvangst

Ralph

Lid
Sinds een kleine twee weken ontvangt mijn columbus geen of zeer slecht GPS singnaal. Paar keer hard reset gegeven maar mocht helaas niet baten.

Het begon met af en toe eens een signaal verliezen, nu heb ik helemaal geen signaal meer. Heb door de dealer uit laten lezen via vag-com, die zag dat de radio wel 1x storing heeft gehad met gps.

Wie zou mij advies kunnen geven?!

Ronnie

Forumguru
Sinds een kleine twee weken ontvangt mijn columbus geen of zeer slecht GPS singnaal. Paar keer hard reset gegeven maar mocht helaas niet baten.

Het begon met af en toe eens een signaal verliezen, nu heb ik helemaal geen signaal meer. Heb door de dealer uit laten lezen via vag-com, die zag dat de radio wel 1x storing heeft gehad met gps.

Wie zou mij advies kunnen geven?!
Op duitse fora lees ik vaker over dit probleem, heb je een z.g. "triplex" antenne?(3-in-1)? Dan staat er waarschijnlijk water in de antennevoet(niet ondenkbaar met dit weer) Men lost dit meestal op door een interne(losse) GPS (€ 20,-) antenne ergens op het dasboardkastje te monteren, heb ik ook gedaan (in het hoekje van het dashboard). Nooit geen last meer gehad nadien!

Falcon

Donateur
Hier mee zou ik naar de dealer gaan en niet zelf mee lopen te kloten ;) .. onverzout advies :)

EdK

Forumguru
Heb een losse GPS antenne moeten instaleren voor de JVC NX7000 en heb daschbordkastje verwijderd en toen de GPS antenne onder dashboard geplaatst zodat je geen lelijke antenne ziet op dashboard ! Hierna weer dashboardkastje teruggemonteerd !

In algemeen binnen 1 minuut heeft hij GPS signaal gevonden !

Bovenaan Onderaan