Geen handsfree carkit in Ambition Businessline?

koudenhoorn

Nieuw lid
Hallo,

Ik ben zeer geïnteresseerd in de Octavia Ambition Businessline als leaseauto.
Het is een zeer compleet uitgevoerde auto met een aantrekkelijk tarief. Het enige waar ik mee zit is het volgende:
Er zit telefoonvoorbereiding op, maar volgens de dealer (en de prijslijst) kan er van fabriekswege géén handsfree carkit ingebouwd worden.
Het lijkt me dat zo'n voorziening toch thuishoort is een uitvoering "speciaal voor de zakelijke rijder..."
Moet je dan zelf een Parrot in (laten) bouwen? Of zijn er andere mogelijkheden?

Alle suggesties zijn welkom.

Wasmachineman

Forumguru
Volgens mij kun je ook bluetooth laten inbouwen voor iets van 400 euro !
Heb ik als optie lopen op een S2 ter info !

Spaced

Senior Member
@Koudenhoorn:

Je kan als optie het pakket "telefoonvoorbereiding premium" kiezen. Dan zit bluetooth er af-fabriek gewoon in, en kan je je de telefoon gewoon via navi bedienen...

koudenhoorn

Nieuw lid
Natuurlijk kan ik iets in laten bouwen, maar wat ik eigenlijk zo vreemd vind is dat een habdsfree kit ontbreekt in de Ambition BL versie. Zoiets hoort toch standaard in een uitvoering voor de zakelijke rijder te zitten!
Uiterlijk vertoon, zoals LM velgen, zijn niet functioneel, een handsfree kit wel.

@Spaced: De Telefoonvoorbereiding Premium is zelfs NIET als optie op deze uitvoering te bestellen!! Wel op de Greenline BL, maar die is weer niet met DSG.....

@ van Inkel: De Kufatec ziet er goed uit, maar is die ook geschikt voor de RNS 310/Amundsen?

Spaced

Senior Member
Hee da's vreemd. Als ik hier in de folder kijk staat ie bij de "gewone" Ambition wel op de optielijst (voor toch een redelijk prijzige €450,-...)

van inkel

Forumguru
@ koudenhoorn

Volgens mij wel, anders stel je vraag even op het navigatieforum aan Emiel van Ham.
Krijg je ook nog korting als je hem daar laat inbouwen.

Giel

Nieuw lid
Ik heb de Octavia Businessline als leaseauto.De telefoon uit de fabriek werkt perfect,met alle toeters en bellen er op ,alleen jammer dat het niet in het nederlands is.
Spraak herkenning telefoonboek SMS alles werkt heel mooi.
Echt een aanrader,

GR GIEL

Zosas

Nieuw lid
Het blijft natuurlijk vreemd dat je op bijvoorbeeld de elegance/greenline businessline WEL een bluetooth carkit kan laten inbouwen en op de ambition businessline weer niet..... Om eerlijk te zijn hoef ik niet al die opties op de elegance uitvoering, maar ben wel geinteresseerd in een 1.2 TSI DSG.

Misschien maar een "gewone" amition nemen en die opties er dan opzetten?

Ik heb een Ambition BL. Heb er een Parrot in laten zetten en een Brodithouder voor mijn Smartphone ivm navigatie. Ziet er prima uit, zal er eerdaags een foto van posten. Voordeel is dat het niet meeloopt in de bijtelling.

koudenhoorn

Nieuw lid
@Spaced: Op de gewone Ambition kan ie idd als optie meebesteld worden. Vreemd nietwaar?

@ van Inkel: zal ik even doen.

@ Giel: Ik vermoed dat jij dan de Elegance uitvoering hebt. Als dat niet zo is wil ik graag weten welke optie dat geweest is.

@Zosas: Een normale Ambition optuigen kom je uiteindelijk veel duurder uit... :(

@ William: Dat scheelt idd in de bijtelling. Ik ben benieuwd naar de foto's.

Mistraller

Senior Member
Ik heb in mijn huidige O2 (elegance uit 2006) een parrot ingebouwd. Omdat ik toch een HTC toestel met brodit steun wilde, was de bluetooth optie affabriek niet nodig. Die BT af fabriek blijkt ook nog eens slecht compatible met HTC cq windows mobile.

Het werkt subliem: Als de telefoon gaat wordt de radio gemute, en roep ik OPNEMEN. Dan wordt de telefoon keurig opgenomen. Wil ik bellen, dan roep ik BELLEN desnoods tijdens een stevig muziekje aan, en wordt de voicedial functie op windows mobile gestart. Wil ik ophangen dan roep ik OPHANGEN, desnoods gedurende een gesprek.

Ik kan de knopjes gebruiken maar dat hoeft niet eens.

Kan niet eenvoudiger, en kostte me netto (zakelijke accessoire dus aftrekbaar) 80 euro. Omdat het nu mijn eigendom is, gaat het zaakje straks zo mee naar de nieuwe O2 greenline.

Ik heb er destijds een HOWTO topic over geschreven.

zie http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=2371

hemi24

Forumguru
Voor zover een Fiscon (kufatec) niet mogelijk is, zou ik gaan voor een Parrot: de verstaanbaarheid van de rSAP (premium BT) is bij hogere snelheden niet helemaal top, zeker gezien de prijs die ervoor gevraagd wordt!

Bij mijn Eleg BL was alles af fabriek al aanwezig en via de Columbus/maxidot werkt het ook leuk, maar of het het geld waard is...

Zosas

Nieuw lid
@Zosas: Een normale Ambition optuigen kom je uiteindelijk veel duurder uit... :(

Ook als je alleen een aantal opties overneemt op de "normale" ambition?
Als zakelijke rijder zou ik met name intresse hebben in:
- handsfree
- navigatie
- klein leerpakket
- parkeersensoren achter (?)

hemi24

Forumguru
Even een prijslijst downloaden en vergelijking maken in bijvoorbeeld Excel...

Ik heb dit destijds ook gedaan bij de keuze voor de huidige auto en kwam daarbij ook tot de conclusie dat een compleet pakket goedkoper was dan "bijplussen" vanuit een goedkopere versie.

Bovenaan Onderaan