Geen hotspot met Samsung S7

whugos

Lid
Hallo,

Ik wil mijn Superb met internet verbinden door gebruik te maken van de hotspot van mijn telefoon. Het lukt wel om een verbinding te maken, maar vervolgens geeft de auto de melding dat er geen "dataverbinding" is. Het wereldbolletje blijft ook rood.

Inmiddels ben ik erachter dat het aan mijn telefoon ligt. Met de mobiel van mijn vrouw heb ik wel internetverbinding.

Vermoedelijk is het een instelling. Want een hotspot verbinding tussen mijn mobiel en tablet of laptop werkt probleemloos. Weet iemand toevallig of / welke instelling er wellicht verkeerd staat in mijn mobiel? Of is er iets anders mis?

Dank!

Hansapk

Actief lid
Hoi whugos,

De kans is groot dat jouw telefoon niet compatibel is met je audio systeem. Ik heb hetzelfde met mijn Amundsen. Het VAG concern loopt erg achter vwb het actueel houden van telefoons die als hotspot kunnen dienen voor het infotainment systeem.
Hier is de link naar de compatibiliteitslijst: https://compatibilitylist.skoda-auto.com

whugos

Lid
@Hansapk Dank voor je reactie! Samsung S7 staat inderdaad niet in de lijst. Nou deed die telefoon toch al beetje raar de laatste tijd, dus voor de makkelijkste oplossing gekozen: een nieuwe telefoon gekocht :) Mijn nieuwe Samsung doet het perfect.

@hemi24 Zo te zien heb jij mazzel dat jouw S7 het wel doet. ;)

Hansapk

Actief lid
@whugos Fijn dat het met je nieuwe telefoon wel werkt. Ik heb af en toe wel "contact" maar meestal niet. Vanuit Pon kan men ook geen antwoord geven of en wanneer er evt een update komt. Als ik naar de nieuwe MIB 3 kijk, dan heeft die ook niet de laatste telefoons erin zitten.
Lastig omdat je ook geen alternatief meer hebt, anders dan een oude telefoon kopen en die als hotspot gebruiken.

Bovenaan Onderaan