Geen idee hoe je zoiets noemt....

Gompie

Lid
Je ziet wel eens auto's die om de voorrand van de motorkap zo'n zwarte hoes hebben, al dan niet met 2 kleine opstaande flapjes. Iemand enig idee hoe die dingen heten en of die voor de Yeti te koop zijn?

Wilko

Senior Member
In de VS zag ik die dingen regelmatig op auto's zitten.
Volgens mijn Amerikaanse vrienden kwam er echter stof en zand tussen die Bra en de lak wat voor krasjes zorgt, en werd die lak onder de Bra door de zon minder snel gebleekt, waardoor je kleurverschillen zag.

Persoonlijk denk ik dat het vooral nuttig is als je veel op onverharde wegen of wegen waar niet met zout maar met steentjes voor tractie wordt gezorgd rijdt met iemand anders voor je. Niet echt iets voor hier, IMO.

Gompie

Lid
In de VS zag ik die dingen regelmatig op auto's zitten.
Volgens mijn Amerikaanse vrienden ... Niet echt iets voor hier, IMO.

Of waar ik veel kom op het Franse platteland waar ze ieder jaar opnieuw de vorstschade repareren met het dumpen van enorme ladingen split.

Theooss

Nieuw lid
Yeti - bug/stone hood deflector MARTINEK AUTO

yet-hd-def.jpg

Producer: Martinek Auto
Cat. number: YET-HD-DEF
Weight of an item incl.packing: 2.01 kg
Our price: 64.99 €

pcsAdd to Favourite
In stock: item is in stock

Description:

- deflect airborne rocks, insects and rubble before they slam into your hood or windshield
- made from ABS plastic
- absolutely no FRP (GFK) polyester
- made in CZ, real home of Skoda cars
- professional installation recommended
- made by Martinek Auto
(traditional Skoda tuning parts manufacturer since 1988)
- OEM fitment is guaranteed
- no ebay, no milotec product

S

Inquiry on seller / new discussion post
Return to previous page.

hemi24

Forumguru
Volgens mij moet je het al doen voor het opspattend grind dat tegen je voorruit zou kunnen komen, want de hele voorbumper is onbedekt...

Cordoba

Forumguru
Over het nut van zo'n apparaat zijn de meningen verdeeld (ik geloof dat dat ook geldt voor de menselijke variant),
er zit wel één gevaar aan zo'n brah: stof komt er beslist ook onder en door (rij-) wind zal het doek over de lak schuiven, dat wil nog wel eens kale plekken in de lak opleveren, vooral bij randen en vouwen in het plaatwerk.

Bovenaan Onderaan