Geen kunstof-beschermplaten meer onder de bodemplaat van de Fabia2 Combi

BiBo

Lid
Hoi,

Even een aantal vragen aan de mede fabia2-rijders en vooral de Combi-rijders. Ikzelf heb een RS-combi en tot mijn verbazing zag ik dat deze geen kunstofplaten onder de bodemplaat heeft liggen. Navraag bij mijn dealer bleek dat men deze niet meer onder de fabia combi 2 monteert. Er is nu een polyestercoating(plastisol) ondergedaan en dit zou vlgs de dealer en importeur voldoende bescherming moet zijn. De normale Fabia 2 heeft dit weer niet en krijgt de normale kunststoffen platen gemonteerd. De mijne is modeljaar 2011. Heeft modeljaar 2012 dit ook of zijn er weer kunstofbeschermplaten gemonteerd? Wat zijn jullie ervaringen met beschadigingen/geluidsproduktie, zeker nu het weer herfst/winter is wordt en er toch vaker wat voorwerpen over de weg "waaien/liggen"? Nou ligt een fabia2 en ook niet de RS/Greenline(verlaagd onderstel) nou niet direct laag over de weg, maar toch.

Groet
BiBo

Van het weekeinde er even ondergelegen, nog niet eerder gedaan...

De onderkant van de Greenline combi versie 2012 zit nog steeds helemaal vol kunststof beplating (zal wel met luchtweerstand te maken hebben en niet met bescherming, versie 2012 staat niet meer op laag sportonderstel maar lekker hoog).

Bovenaan Onderaan