Geen muziek afspelen via iPhone USB poort

Ik ben even wezen zoeken naar info op dit punt. Mocht ik het topic gemist hebben, dan hoor ik dat graag.

Ik heb afgelopen weekend een Skoda Fabia Combi uit 2018 opgehaald. Als ik mijn iphone aansluit op de USB poort dan laadt hij wel op, maar als ik dan via de Media knop de USB ingang selecteer dan geeft hij een "No Audio" melding. Hij herkent schijnbaar wel dat er een aparaat gekoppeld is.

Hoe kan ik muziek afspelen via USB werkend krijgen? Is er dan een firmware update nodig? Of heb ik zo'n kabel nodig: https://www.amazon.nl/Adapter-3-5mm-Compatibel-Muziek-Interface . Of...?

EdK

Forumguru
Waarom speel je je muziek dan niet gewoon met BT af ? :koffie:

Ojah, het word ook op prijs gesteld "door velen hier op forum als je je even voorstelt in de "meet en greet " :pardon:

Arnout84

Senior Member
Gaat sowieso niet werken, een Iphone is geen “grote usb stick” zoals een Android.

Maar muziek afspelen met een kabeltje, doen mensen dat nog dan?

Smeeuwis

Donateur
Gaat sowieso niet werken, een Iphone is geen “grote usb stick” zoals een Android.

Jawel hoor, dat werkt vaak gewoon. Verschilt wel per systeem. Huidige Columbus en Amundsen hebben Carplay, maar systemen zonder CarPlay zoals de aloude MIB1 Columbus zien de iPhone als USB bron. Je kan zelfs de mappenstructuur inzien en gebruiken.

Maar om de analyse af te ronden zou het handig zijn als TS vermeldt welk type toestel in zijn auto zit. Dat horen we graag, net als de voorstelronde in de Meet and Greet :thumbsup:

brepus13

Forumguru

Maar muziek afspelen met een kabeltje, doen mensen dat nog dan?

mensen die Applecarplay gebruiken op bijvoorbeeld de O3 moeten hem wel aan de kabel hangen anders doet ie het niet :-)

Smeeuwis

Donateur
Dat klopt helaas maar al te goed... Geldt dan weer niet voor de allernieuwste types want ACP draadloos is inmiddels ook beschikbaar op de Kamiq dacht ik.

Welke radio heb je?

P.S. je link doet het bij mij niet.

Ik heb een Blues, zo te zien. Volgens mij, en de handleiding, support dat ding geen BT. Dus net als in de vorige auto mijn 10 dollar "Premium Connectivity Device" (5 lightning cables van Ali) maar eens gebruiken.

Om de kabel uit te sluiten heb ik ook even een echte Apple kabel gebruikt. Die zijn wit en duur, dus dan weet je dat het goedzit :tegek:.

Als ik de specs mag geloven support hij Iphones en USB devices t/m USB3. Dus ik snap niet helemaal waarom hij mijn iphone 8 niet accepteert. Probleem herkenbaar?

Dit was de juiste link: https://www.amazon.nl/Adapter-3-5mm-Compatibel-Muziek-Interface/dp/B07QM7QD57.

Ja. Spotify. Hij ziet dat er een apparaat gekoppeld is (ik selecteer media -> AUX USB) (de letters lichten op) de telefoon krijgt stroom. De telefoon denkt ook dat er op de autoradio wordt afgespeeld. Want de telefoon geeft zelf geen geluid meer. De auto geeft echter een "No sound" melding.

Kan dit een firmware issue wezen?

EdK

Forumguru
Dit zou @Rainesh je kunnen vertellen.
Moet hij uiteraard wel weten welke firmware je nu er op hebt zitten !
Hij zal je ook uit kunnen leggen hoe de firmware versie te vinden die er momenteel op staat !

Bovenaan Onderaan