geen nieuwe updates

evheug

Nieuw lid
Dag allen. Ik heb een Enyaq van bijna 3 jaar oud en ik heb, nadat ik in de garage een update heb gehad naar de ME3.0 versie, nooit geen update meer gehad. Wel heel af en toe een accessoire update maar niet de hoofdsoftware zoals ik hem maar noem. Sta nog steeds op de 3.0. Hebben meer gebruikers hier last van.

Jdbigg

Senior Member
Mijn Enyaq uit 2021 is vorig jaar in de garage naar 3.7 gegaan. Daarna geen updates meer gehad. En die komen er ook niet meer vermoed ik, omdat de hardware van de nieuwere Enyaq versies is veranderd.

JJ te G

Donateur
@Jdbigg : ik vrees dat je gelijk hebt en dat er geen grote update meer komt. Zelf hoop ik nog op een update die de voorverwarming van de accu gaat regelen.
@evheug : neem eens contact op met de dealer en vraag wat de reden is dat jouw auto nog niet geüpdatet is/wordt.
Is het niet zo dat een 3.0 versie altijd in de garage zijn update moet krijgen?
Mijn auto had af dealer 3.2 en heeft onlangs online de 3.7 update gekregen.

evheug

Nieuw lid
De dealer zegt steeds "dat weten we niet, dat komt vanzelf" Maar dat duurt nou wel heel leuk. Is er bij jou zichtbaar iets veranderd @JJ te G ?

Jdbigg

Senior Member
Van 3.0 naar 3.7 moet bij mijn weten door de dealer gebeuren. Pas na 3.7 zouden OTA updates kunnen (!) plaatsvinden. Overigens merk je in de praktijk bijna niets van de update. Je krijgt nu ook de SoC in % op je display. Wow ;)

JJ te G

Donateur
Zichtbaar is er niet veel veranderd. De navigatie is wat beter als het gaat om snelladers maar dat kan ook de kaart zijn.
Stabiliteit en snelheid van infotainment zijn wel merkbaar verbeterd.
OTA update van 3.2 naar 3.7 kondigde zichzelf aan en nam een paar uur in beslag. Daarna volgde er nog een update voor de 4WD (80x) die ook een paar uur nodig had.
De aanpassingen voor de geheugenstand van lane assist, de gewone cruise control en het rechts kunnen passeren van auto’s, terwijl je op cc rijdt, zijn behouden gebleven. Als je terug gaat naar fabrieksinstellingen tijdens de update dan zou je die kunnen verliezen. (Zo heb ik uit andere fora begrepen)

Smeeuwis

Donateur
Tot aan 3.2 moet via de dealer, vanaf 3.2 zou normaal gesproken OTA moeten kunnen maar er zijn voorbeelden waarin dat niet lukt en de dealer de update moet doen.

Bovenaan Onderaan