Geen radio(geluid) meer na bellen via carplay

Hoi allemaal,

Zojuist op het MyPolo-forum een dingetje tegen gekomen die ik ook in de Karoq heb ervaren...
Iphone SE 2 aangesloten via kabel en carplay aan (radio via DAB op de achtergrond aan), gebeld worden, en als dan opgehangen wordt, dan komt de radio niet meer terug... Bij volume besturing gaat alleen het geluid van de telefoon omhoog... Lijkt dus dat de radio gemute blijft. Telefoon van de kabel afhalen of radio (Bolero) rebooten lijkt tot nu toe de enige oplossing.

Iemand hier toevallig hetzelfde gemerkt?

Radio en telefoon zijn helemaal up2date (480 update).
Ik heb dit probleem nog niet ervaren in onze Polo AW waar een soortgelijke MIB2 radio in zit (Discover Media) met dezelfde versie van de software van VW.
Hier een linkje naar het draadje op het andere forum:
MyPolo forum

Benieuwd naar jullie ervaring.

Rallye

Forumguru
Ik had dit vooral als ik Flitsmeister op CarPlay aan had staan. kan het daar bij jou aan liggen?

Thomas H

Nieuw lid
Herkenbaar. Mijn oplossing is Siri activeren via de telefoon (aan/uit knop ingedrukt houden), en dat annuleren. Dan werkt het weer. Het lijkt alsof de auto niet doorheeft dat het gesprek is beëindigd.
Een structurele oplossing heb ik nog niet gevonden.

Ik had dit vooral als ik Flitsmeister op CarPlay aan had staan. kan het daar bij jou aan liggen?
Die app heb ik er niet op staan, dus dat zou het niet kunnen zijn. Misschien dat andere app's dit ook als gevolg kunnen geven?
Ik zal eens de tip van Thomas H hierboven gaan uitproberen... Als dat werkt hoef ik tenminste de telefoon niet los te trekken om weer geluid te krijgen!

red2003

Actief lid
Ik heb dit af en toe ook. Ik ga dan naar de toets “radio” op mijn Amundsen en kies opnieuw de zender, tata.. als werkt weer.

Ik heb dit af en toe ook. Ik ga dan naar de toets “radio” op mijn Amundsen en kies opnieuw de zender, tata.. als werkt weer.
Helaas red2003, dat is inderdaad de eerste optie die ik ook bedacht had, echter je kunt proberen wat je wil, het geluid van de radio komt niet meer aan de gang, ook niet door bv even naar fm en dan weer naar DAB te switchen of andere functies van de radio te gebruiken en terug te gaan naar de radio functie...Elke willekeurige zender van de radio geeft helemaal geen geluid meer! Totdat je de radio reset of de telefoon los trok... of dus misschien de tip van Siri die Thomas H gaf.

red2003

Actief lid
Oke, dan hebben we hetzelfde probleem. Ik heb er niet zoveel “last” van, Ik los het op door op de “radio toets” te drukken en dan op het zender icoontje die ik wil horen.
Er zijn grotere problemen in de wereld, denk ik dan maar

Bovenaan Onderaan