Geen ramen meer krabben

Wie een low budget oplossing zoekt voor een standkachel zodat je geen ramen meer hoeft te krabben heeft de Makro nu een oplossing van €10

Je kan het ding opladen op 230V waarna je 'm op je dashboard plaats en met een tijdklok kan instellen wanneer ie zijn werk moet doen.

Bijlagen

• Ruitenontdooier.jpg
    Ruitenontdooier.jpg
    62,2 KB · Weergaven: 116

Fabia

† In Memoriam
Die is in prijs verlaagd zeg. Ik had 'm vorig jaar gekocht maar snel weer terug gebracht want ik vond het een onding. Hij gleed trouwens van mijn dashboard af en de klok instellen ging erg omslachtig.

nemo

Senior Member
Lijkt me niks om zo'n ding in de auto te hebben. Er gaat echt niets aan bij mij als ik niet in de auto ben, stel je voor dat er iets mis gaat!!

Fabia, wat was vorig jaar de prijs van dat ding?

Constant

Erelid
Ik heb twee keer een 12V kacheltje gekocht van iets van 50 Watt, maar je hebt toch meer vermogen (2000 Watt ?) nodig om de boel warm te krijgen.

Op Webesto werd verwezen naar een goedkopere mogelijkheid dan een standkachel indien de auto (vaak bij diesels) al voorzien is van een bijverwarming. Wie weet meer?

mbles

Nieuw lid
Mijn Alhambra TDI (idem aan Sharan / Galaxy) had een tweede kachel links achterin zitten. Normaliter alleen maar nodig om de boel nog een beetje warm te krijgen. Een TDI geeft weinig restwarmte en een Alhambra is erg grooooooot. Die tweede kachel kon je eenvoudig / relatief goedkoop laten uitbreiden tot een standkachel.

Een TDI geeft weinig restwarmte

Vandaar dat het altijd zo lang duurde voor dat mijn vorige auto (Focus TDCI) was opgewarmd. Daar heb ik in de Fabia geen last meer van. Die is binnen een paar minuten warm. Overigens vraag ik me af of je niet beter zo'n stuk folie op je ruit kan plaatsen (bij Halfords 2,99 euri). Dan hoef je de voorruit niet te krabben. Ik gebruik zoiets al jaren.

Fabia

† In Memoriam
Ik heb trouwens het idee dat het bij mijn 1.2 lang duurt voordat íe warmte afgeeft. Het duurt langer dan bij mijn vorige 1.4 16V 101pk.

Constant

Erelid
Mijn Alhambra TDI (idem aan Sharan / Galaxy) had een tweede kachel links achterin zitten. Normaliter alleen maar nodig om de boel nog een beetje warm te krijgen. Een TDI geeft weinig restwarmte en een Alhambra is erg grooooooot. Die tweede kachel kon je eenvoudig / relatief goedkoop laten uitbreiden tot een standkachel.
Heb je een ruwe prijsindicatie voor me? Ik heb er max 500 Euro voor over.

van_der_P

Senior Member
http://www.standkachels.com/

Op deze link staan gebruikte kachels, misschien is er iets bij.

Als je zelf handig bent kun je een hoop geld besparen. ER zijn kachels voor benzine motoren en diesel motoren. En de prijs is ook afhankelijk van het formaat kachel. Een grote auto heeft een grotere kachel dan een kleine auto.

Constant

Erelid
Dank :worshippy: Ik heb twee linkerhanden, durf zelf niet te sleutelen aan m'n auto. Maar de onderdeelprijzen geven hoop.

Octavia_II

Actief lid
Heren,

bij deze kan ook ik bevestigen dat deze electrische kachel k*t is.
Hij ziet er leuk uit, idee is leuk, plaatjes zijn leuk, concept is leuk, maar het vermogen is gewoonweg te klein. Nog geen eens groot genoeg om het stuk van de voorruit wat direkt voor deze kachel zit te ontdooien, laat staan de complete voorruit! (zelfs niet van een Suzuki ALTO !!!)

Gewoon weggegooid geld dus!!

Groet,

Charlie

Bovenaan Onderaan