Geen remlichten en cruisecontrol

whalertje35

Actief lid
Ik heb een vreemd probleem, als eerste viel op dat de cruisecontrol niet meer functioneerde, ten tweede werd ik door een collega er op geattendeerd dat mijn remlichten alle 3 niet werken. Eerst de zekering gecontroleerd, deze is in orde. Ten tweede de remlichtschakelaar vervangen door een origineel exemplaar. Helaas helpt dit ook niet, heeft iemand dit probleem ook al aan de hand gehad? Af en toe functioneert de cruise control op eens wel, zeker als het buiten heel warm is, als daarna de temperatuur afgekoeld is door de airco dan stopt die er weer mee.

Wilko

Senior Member
Dat cruiscontrolverhaal klinkt als een bekend Skoda-euvel.
Dat heb ik bij diverse O1's en O2's meegemaakt.

Die remlichtenellende ken ik niet.

EdK

Forumguru
Lees in je profiel dat je in den elektro zit ?

Al eens de universeelmeter ter hand genomen en een baksteen op je rempedaal gelegd en gemeten of je over massa wel spanning binnen krijgt in de lamphouders ?

Misschien een rotte massadraad ?

want als je schakelaar en je zekeringen goed zijn ga je als elektromonteur toch aan een onderbreking in het circuit denken ?

whalertje35

Actief lid
Uiteraard heb ik al gemeten, ik heb geen probleem met een slechte massa of iets dergelijks. Volgens het elektrisch schema gaat de schakelaar de computer in (of de koppelingschakelaar moet defect zijn waarom de cruise control het niet doet, deze staat in serie) , vanaf daar kan je toch echt niks meer meten. VAG com heb ik er op aangesloten en ik zie daar ook geen storingsmeldingen.

Ik heb exact hetzelfde, ik heb de remlichtschakelaar al vervangen omdat ik niet doorhad dat de cc ook niet werkte. Ik heb trouwens wel een fout op mijn dashboard (EPC en motorstoring).

Ik heb ook even de zekering nagekeken, was het ook niet. Bij jou ook intact?

Morgen gaat hij naar de garage, ik post hier wel even wat het was.

Fabia Combi-2003-55kw.

Br3cht

Actief lid
het kan ook zijn dat alle 3 de lampjes stuk zijn, hebben wij in de garage ook al voorgehad, en dan brandt het EPC lampje ook

De code moest nog even gereset worden en toen ging het EPC lampje uit en deden de remlichten het weer.

De cruise control deed het wel weer na vervanging van de remlichtschakelaar, maar de remlichten zelf niet? Vreemde software implementatie van Skoda.

Space_NL

Senior Member
Wellicht de zekeringen even nalopen ook?

ik heb EPC plus remlichtstoring gehad na een aanhanger met een lampje welke onder water stond. 2 zekeringen kapt, geen CC en wel EPC die brande. nieuwe zekeringen erin en opgelost...

Bovenaan Onderaan