geen remmen juist na starten

cometoluc

Nieuw lid
Hallo, ik heb een raar probleeem. Als ik mijn wagen start en begin te rijden en ik druk op mijn remmen remt hij niets af en heb ik volle druk op mijn rempedaal. Ik kan die pedaal dan niet indrukken. Na enkele meters rijden en proberen met pompen gaat het remmen dan wel terug normaal en heb ik gewone druk. Heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen en een oplossing aub? Is echt levensgevaarlijk zo. Eens ik aan het rijden ben is alles normaal met het remmen is alleen als mijn motor afgestaan heeft en ik vertrek dat ik dat probleem heb.

pansaebr

Actief lid
Cometoluc,

Ik zou de onderdruk leidingen eens controleren op lekken (controle op scheuren aan de spanringen ), remolie op peil ?? Is de remolie regelmatig vervangen kan water in zitten ??
Welke acties heb je al uitgevoerd ??

cometoluc

Nieuw lid
de remolie is op pijl en is regelmatig nagekeken en enkele maanden geleden vervangen geweest, morgen gaat een vriend van me er eens naar kijken die meer ervankent dan ik, bedankt voor de suggesties, we zullen daar zeker naar kijken.

rad3d

Nieuw lid
Denk inderdaad leidingen controleren. De harde stugge leiding die aan rembekrachtiger zit kan bij aansluitpunt gaan scheuren.
Er zit een lading slangen voor onder het inlaatspruitstuk onder zo'n rekje.
Dat is een bron van ellende. Kunt wel zien of het daar onder de olie zit.
Dan zit daar ook lekkage. (en als je toch aan controleren bent, als er zo'n y-vormige slang zit vanaf de kop (carterontluchting), dan zou ik die ook even aan de onderkant bevoelen op lekkage. Is slechte slang die geheid kapot gaat.(zie foto))
Succes!

Bijlagen

• DSC03228.jpg
    DSC03228.jpg
    63,1 KB · Weergaven: 41

Ronnie

Forumguru
Remmen gebruiken uitsluitend hogedrukslangen (op scharnierpunten zoals bij de assen of voorwielen), of koperlegering/metalen leidingen. dus niet van de soort dunne rubberen slangetjes die kunnen scheuren!

Ik vermoedt het probleem bij de rembekrachtiger, onderdrukventiel in de vacuumslang defect?
Of misschien de rembekrachtiger (booster) zelf?

cometoluc

Nieuw lid
probleem is opgelost, het was dus wel degelijk een scheurtje in een heel kort slangetje op het bevestigingspunt, bedankt voor het advies iedereen.

rad3d

Nieuw lid
@Ronnie. Ik doelde op de vacuumslangen idd. Gezien symptomen leek me dat meest logische. Zoals je zegt, remleidingen zelfs is ander verhaal. (dan zou je olie-lekkage hebben en remdruk ook niet terugkomen.)

Mooi dat is opgelost.

Bovenaan Onderaan