Geen startmotor bediening

Kees2

Lid
Soms heb ik het probleem dat de startmotor niet inkomt; in een enkel geval krijgt hij na het loslaten van de sleutel alsnog het signaal via de canbus(?), maar steeds vaker moet het een aantal keren proberen en soms moet de sleutel uit het contact en de auto weer op slot.
Probleem lijkt voornamelijk op te treden bij 'lauwe' motor.
Betreft een S2C 1,6TDI 2011. De dealer heeft -vorige week tijdens een beurt- geen storingen uit kunnen lezen.
Zijn er Skoda rijders die dit probleem kennen? Weet iemand hoe eea op te lossen?

Joske

Forumguru
maar steeds vaker moet het een aantal keren proberen en soms moet de sleutel uit het contact en de auto weer op slot.
wat bedoel je hier juist mee??

warme start problemen zijn eigenlijk "typische" 1.9TDI problemen (geweest).

Is de batterij al gecontroleerd geweest? (makkelijkste om uit te sluiten..)

Kees2

Lid
Accu is gecontroleerd en OK bevonden. De startmotor komt gewoon niet in, of komt later in.
Ik heb het gevoel dat het signaal niet of later doorkomt waardoor de startmotor bediend wordt. Ik zal morgen eens proberen de start/stop uit te zetten. Misschien heeft het daar wat mee te maken (condities waaraan voldaan moet worden om te functioneren)

Cordoba

Forumguru
Eigenaardig probleem: als ik zie dat ie blijkbaar niet goed op de sleutel reageert, denk ik aan het niet goed lezen van de transponder (ongeacht de oorzaak), maar dan moet de startmotor wel reageren, maar slaat de auto direct weer af, doordat de ECU de brandstof (en bij benzine ook de ontsteking) blokkeert.

Ik krijg het idee dat er een relais blijft hangen, waardoor de startmotor gewoon geen spanning krijgt, of pas heel laat.

leo442

Forumguru
Komt er tijdens het starten, op het moment dat hij niets doet. wel een aansturing op het startrelais van de startmotor? Zo ja, heb je een startmotor probleem. Zo nee, zal je richting aansturing moeten gaan zoeken.

Kees2

Lid
Nee, ik krijg geen enkele aansturing. En zoals ik al schreef, soms komt het signaal om de startmotor aan te sturen als ik de sleutel al losgelaten heb (in de ruststand van het contact).
Ik ga het voor de zekerheid vanaf morgen voor een weekje met de reservesleutel proberen.

Bovenaan Onderaan