Geen verbinding Android Auto en telefoon

Christel1973

Nieuw lid
Hallo,
Ik heb een Skoda Karoq en sinds een paar weken krijg ik ineens geen verbinding meer tussen auto en telefoon (Samsung). Nieuwe kabels gekocht en geprobeerd werkt ook niet. Nieuwe telefoon gekocht (A55) werkt ook niet. Andere telefoons geprobeerd: IPhone van zoonlief doet het soms wel en soms niet, Nokia van manlief gaat probleemloos verbinden en IPhone van het werk doet het ook. Kan iemand mij hiermee helpen? Bij voorbaat mijn dank.

Hypodermic

Donateur
Krijgt u een melding op de telefoon of op de auto? Meestal komt er na het aansluiten in de auto een icoon boven in beeld waar u kunt instellen wat de telefoon moet doen. Alleen opladen, android auto, of iets van fotos overzetten. Misschien u dat u dat zou kunnen proberen?

Christel1973

Nieuw lid
Ik krijg geen melding op de telefoon of auto. Alleen dat de verbinding mislukt is. Tot een paar weken geleden werkte alles probleemloos: telefoon aan de kabel, auto starten en verbinding werd automatisch tot stand gebracht. Ik heb nu een apparaatje gekocht (AA Wireless) en nu werkt alles weer zoals eerst. Het blijft een bijzonder probleem dat het niet via de kabel lukt, maar wel via een apparaatje.

Slider

Forumguru
Las ik hier niet meer problemen met Samsungs?
Hier inderdaad: LINK
Maar daar waren mijn problemen er altijd, niet opeens. En met een paar extra "klikken" op het scherm deed het het dan weer.
Ik lees niet dat hij het hier deed na wat acties op infotainment. en kwam daar opeens.

Wellicht door een update en/of Samsung policy, dat er het via USB nog problemen geeft. En dat het via Wireless AA wel goed gaat.

Bovenaan Onderaan