Geen verlaging, maar bodem raakt vaak het wegdek

Michel

Forumguru
Mijn nu redelijk volgeladen Superb rijdt vrolijk met de familie in Sardine rond (aanrader!), maar nu reed ik vanmiddag voor de tweede keer het paneel voor het rechter achterwiel eraf. Achter dit paneel zitten onder meer de benzineleiding en de remleiding. Die wil je toch wel enigszins hebben afgeschermd. Bij de 60.000 km beurt was het paneel al verdwenen (was mij verder niet opgevallen) en nu bij 73.000 km is het nieuwe exemplaar voortijdig aan zijn eind gekomen...

Het is nu al de tweede keer in 1,5 jaar tijd dat ik dit paneel mag laten vervangen. Mijn auto heeft geen verlaging, maar met een beetje behoorlijke belading wordt de bodemvrijheid toch wel krap. Zeker op de vrij heuvelachtige wegen in Sardinie.

Zijn er andere Superb rijders die hier last van hebben?
 

dirkkroneman

Forumguru
Heb je misschien een foto van het desbetreffende paneel? Kan er niet echt een beeld bij krijgen, maar zal misschien aan mij liggen.
 

s-line

Forumguru
Het is het losse spoilertje voor de achter wielen, heb ik er bij mij zelf afgehaald. Omdat ik anders misschien hem er wel een keer af zou rijden!
Ik heb een blue-line onderstel en als je dan met de hele familie erin zit zou je hem er wel eens af kunnen rijden.
Maar zonder rijd hij prima hoor en kan geen kwaad hoor @Michel.
 

andrehj

Forumguru
Hier geen problemen, maar als ik volbepakt rij, dan pomp ik altijd even de MAD balgen op, zodat de combinatie ook met volle kofferbak en 70 kg kogeldruk nog mooi horizontaal blijft.
 

Antera

Donateur
Misschien door het zachte OEM onderstel hangt de auto al snel lager dan normaal. Dat deel is vaak een probleem bij diverse auto's en word dan ook regelmatig verwijderd of verloren. Het is zit meer voor de luchtweerstand en bijgeluiden
 

Reggiereg

Nieuw lid
Ik heb ook een SIIC Greenline uitvoering, maar op 130000km is deze plaat al 4 keer vervangen, volgens de garage een bekend probleem met deze (Verlaagde) uitvoering.
word dus regelmatig vervangen want volgens de LM is deze ook ter bescherming van de brandstofleidingen, dus je bent zeker niet de enigste en zal ook wel niet de laatste zijn die ze er afrijd (Soms ongemerkt)
 

kansberg

Forumguru
Heb inmiddels ook ervaring met de bodem(on)vrijheid van de Greenline. Eén keer in een haarspeldbocht de bodem beschermplaat rechts over de grond horen schuren en, erger, bij het rijden op een stuk onregelmatig terrein, waar vele (normale) auto's reden, met de contactdoos van de trekhaak over de grond gegaan (solo, 2 personen aan boord) , de houder was en verbogen, maar gelukkig was de elektra niet beschadigd.

Wat mij opviel is dat de auto nauwelijks inveert bij 75 kg. kogeldruk, daarom de druk verhoogd naar 90 kg, gewoon om te proberen.... Maar hier hield de Sup niet van en dus terug naar 75 kg. Dan rijd hij prima met niet te veel deining en levert stabiele combinatie op. Ik zorg ervoor dat ik zo dicht mogelijk in de buurt kom van de 75 kg. en vul daarna de watertank in de disselbak tot 75 kg. Trucje geleerd van de buurman en werkt prima :jaja:

Off Topic maar even ter info: Met caravan aan de haak 1 : 11, olietemperatuur terugweg bij gem. 25 graden buitentemperatuur: tussen de 103 en 112 graden. Tank leeg gereden in België (solo): 1 : 20,2 :bloemen:
 

andrehj

Forumguru
@Antera : Wel even goed lezen natuurlijk: @kansberg schreef:
"olietemperatuur terugweg bij gem. 25 graden buitentemperatuur: tussen de 103 en 112 graden"
Oftewel de olietemperatuur was 103 - 112 graden bij een buitentemperatuur van 25 graden.
 

kansberg

Forumguru
Ter aanvulling en volledig :ot:, waarvoor mijn oprechte excuses :bloos: : in de auto was het continue 20 graden, dankzij de heerlijke climatronic :thumbsup: En ondanks dat we in Belgische Ardennen hebben gekampeerd, daar waar het zo mooi groen is door de vele regenval, hebben we fantastisch weer gehad met slechts twee regendagen en heerlijke vakantie temperaturen, veel beter dan in vele delen van Europa hebben we begrepen. Vrienden van ons zijn eerder uit zuid Duitsland vertrokken vanwege het slechte weer, waardoor ze ook al Hongarije hadden verlaten. Italië was ook drama wat weer betreft kreeg ik te horen van een kennis.
 

TDI_DSG

Senior Member
Michel, het komt mij wel bekend voor. Met mijn vorige superb ook 2x dat stuk plastic losgereden. Kon het gelukkig zelf weer monteren. Mijn vorige en mijn huidige superb zijn voorzien van een sportonderstel (dus verlaagd) en moet dus zeer voorzichtig over drempeltjes heen bij 4 persoons bezetting en wat bagage....
 

R_Dex

Actief lid
Ik had net topic gemaakt voor zelfde probleem en toen werd ik op deze topic gewezen.

Ik heb mijn superb greenline net 2,5 week en nu op de camping in Frankrijk dit (met lege wagen)...
 

tist

Actief lid
Vind ik ergens "normaal" ik had dit al eens geschreven:
Toen ik op onderzoek ging bij meerdere dealers heb ik meerdere greenlines bekeken en vergeleken in de showroom, en de grondspeling was toch minder dan een niet greenline hoor, (gebruikte mijn notaboekje om te vergelijken).
Was wel dit voorjaar, misschien dat er in België daarin ook verschillen zijn.:arghh:

Anderen meenden dus dat er geen verschil was, ik was die mening niet toegedaan.
In alle geval ik wou daarom zeker geen greenline, en ben ook voor 'grote' banden gegaan, zodanig dat ik een echt reservewiel heb, en geen spuitbus of thuiskomertje.
De velgen zijn m.a.w. niet zo speciaal, in menigeen zijn ogen misschien lelijk, maar ik ben vrij gerust op de baan en ben dat dus tot op heden nog niet meegemaakt, zelfs niet beladen in spanje, en daar zijn de drempels om ergens op te rijden, heel kort en hoog.
 
Bovenaan Onderaan