Geen verlichting achter bediening ventilatorroosters Octavia Ambition uit 2009?

harro de cocq

Nieuw lid
Ik ben na een tussenstap (2011~2012) in een VW-Passat (bedrijfsauto) weer terug naar een Octavia.

Ik heb een Octavia Ambition 1.4TSI uit 2009 (meest recente model, met nog geen 27.000 km op de teller) aangeschaft, maar ben verbaasd dat bij het inschakelen van de verlichting geen licht achter de bediening van de ventilatorroosters zit.

Ik kan me vergissen, maar volgens mij was dit in mijn Octavia I wel aanwezig....

Is het niet verlicht zijn van de knoppen bij de ventilatorroosters een defect, of is dit gewoonweg niet voorzien in 2009 Octavia (huidig model)?

Noord26

Forumguru
Heb het nog niet op een Octavia gezien. Viel mij gisteren wel op dat het wel op een SuperB zit idd..

Rallye

Forumguru
Ik wist niet dat zo'n verlichting bestond, maar heb het eerlijk gezegd nooit gemist. Eigenlijk doe ik nooit iets met die roosters. Eenmaal goed gezet, nooit meer aankomen. Aan de andere kant, zo'n verlichting geeft wel iets extra's.

harro de cocq

Nieuw lid
Thanks,

Ik ben dus gewoon te veel verwend geweest met de Passat dat ik vergeten ben dat dit op mijn Octavia-I ook niet zat. Ik ben blij dat ik de lichten gewoon kan laten aanstaan (die schakelen gewoon met het contact). Anders zou ik in het donker zo zonder licht wegrijden in mijn Octavia... Wat je al niet afleert in te schakelen als je een auto 2 jaar lang voor je laat denken wanneer de lichten in en uit te schakelen....

Bakkertje

Forumguru
Inderdaad, de ene auto is de andere niet ;)

Aardig weetje nog over de lampjes van de roosterbediening, bij een Bora zitten deze er wel in, bij een Golf IV niet (en ja die zijn uitwisselbaar)

Bovenaan Onderaan