geen vermogen met een 2.0 tdi

zondagavond reden wij uit luxemburg weg na een familie bezoekje en wilde even de tdi de sporen geven.
natuurlijk net als op de heenweg even in duitsland doorblazen
cool.gif
.
De 50 km wegen gingen prima tot we de berg op moesten naar de 100 km p/u weg opdraaiden en het vermogen voledig inzakte met een topsnelheid van 100/120 km p/u en een sprint van 80 naar 100 in 20 minuten.
Ik had in het verleden ergens gelezen van een veiligheids functie waar de motor spontaan in kon schieten.
Dus de auto op een rastplatz gezet en gekeken of er iets los zat, maar alles zat wat ik kon zien vast.
Meteen maar de 24 uur service gebelt en binnen 20 minuten was er iemand om het probleem op te lossen.
Het bleek een slang naar de turbo te zijn die kapot was gegaan.
de monteur zou er even een buisje tussen zetten en dan konden we weer verder, maar het uiteinde was om een aandrijfas geslagen en de auto moest op de brug om de onderkap te demonteren en de slang te vernieuwen.
Binnen 20 minuten was alles gefixt en wij konden weer naar nederland terug met een heerlijk trekkende 2.0 tdi motor.
Om een lang verhaal kort te maken ook de 24 uur service van de duitse VAG groep zit wel snor.
489.gif
 

VEEJAY

Forumguru
gelukkig netjes opgelost, waar zit zo'n turbo slang. Kun je dat zelf preventief checken??
 
hij zit achterop tegen het schutbord bijna niet te zien 15 mm in doorsnede.
volgens de monteur moest ik er eerder last van hebben gehad omdat hij was ingescheurt.
ik dacht zelf dat ik weer gewend was aan de power na een paar keer op de motor te hebben gereden.
super.gif

ikzelf denk ook wel dat het om de aandrijfslaan van de slang ook schade aan de slang heeft toegebracht.
 

Frankie

Actief lid
Maarre, een slang van 15 mm doorsnede is niet DE turbo slang !!! Die is wel ff iets dikker. Denk dat die slang iets met de druk regeling ofzo te maken heeft. De auto is geheid in noodloop gegaan. Ik heb in mijn vorige GolfIV de turbo slang die van de intercooler (achter voorbumper) naar de turbo ging eens kapot gehad. Die was minstens 70 mm dik en de auto klonk als een Nilfisk toen ik ermee reed.

Ben blij dat ze alles zo snel hebben opgelost !!
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Huff</font><hr />

Ik heb nog al van dit probleem gehoord bij de VAG TDI's, constructiefoutje
confused.gif


[/ QUOTE ]
Yep, mijn buurman heeft met zijn Passat hetzelfde probleem gehad. Was onderweg naar huis vanuit Frankrijk met een sleurhut erachter. Is desondanks met half vermogen thuisgekomen...
yeah.gif
 
Het is mij ook wel eens overkomen met mijn golf. Het heeft inderdaad met de turbo te maken. Zodra er iets mis is met de turbo wordt de TDI gedegradeerd naar een SDI en is die niet meer vooruit te komen.
 

Chris

Lid
Is niet exclusief een VAG foutje...........

Indertijd ook met mijn Volvo S40TD gehad (net nieuw en al kapot!), tot twee keer toe...Helaas was die auto voor de rest ook een baggerbak.....
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Frankie</font><hr />

een slang van 15 mm doorsnede is niet DE turbo slang !!!

[/ QUOTE ]

ik zei ook niet de slang van de turbo maar een slang naar de turbo
smirk.gif

het komt overigens meer voor dat de slang losschiet volgens Spoint.
 
Bovenaan Onderaan