Geklapper, hoe verhelpen

Vraagje over mijn 4 maanden jonge Octavia combi.

Als ik hier op de snelweg mee rijd hoor ik namelijk een soort geklapper. Dit geluid lijkt van buiten te komen, rechts voor. Nu ben ik hier al bij de dealer geweest, alleen die heeft dit nog niet kunnen verhelpen. De monteur gaf wel aan dat dit geluid van de plastic strip komt, die onder in de hoeken bij de voorruit zit.

Is dit een bekend probleem? Kan het misschien toch iets anders zijn? Het probleem doet zich vooral voor bij iets warmer weer een alleen bij snelheden van boven de 100 km/h. Het is geen losse rommel, het is niet de muziek, en ook niet de ventilatie die de rammel veroorzaken.

Bakkertje

Forumguru
Heb je de auto al doorzocht op losliggende spullen? (in de bak van het reservewiel bijvoorbeeld)

Maar gezien de leeftijd van de auto, even een opname laten maken door een bijrijder als het geluid optreedt en daarmee naar de dealer ..
Wel van te voren checken of het niet is simpels is als losliggend spul, want anders sta je ook zo voor l.l

hemi24

Forumguru
Bodemplaat onder de motor en binnenschermen in de wielkasten al gecontroleerd op missende bevestigingen?

Japanese Power

Donateur
Dit geluid lijkt van buiten te komen, rechts voor. Nu ben ik hier al bij de dealer geweest, alleen die heeft dit nog niet kunnen verhelpen. De monteur gaf wel aan dat dit geluid van de plastic strip komt, die onder in de hoeken bij de voorruit zit.
Ik heb al even gezocht, er is een topic over waar deze klacht ook wordt benoemd, incl. foto. maar heb het nog niet kunnen vinden.

Edit: ik bedoelde deze topic.

Bodemplaat en wielkasten zojuist zelf bekeken. Lijkt mij dat het allemaal vast zit.

Bedankt voor het andere linkje. Kan hier nog naar kijken maar zie niet zo veel raakvlakken met wanneer het probleem zich bij mij voordoet.

De monteur zei dat die het probleem verholpen had maar het lijkt wel juist erger. Kan me overigens best voorstellen dat dit soort problemen, die zich niet constant voordoen, lastig te verhelpen zijn. Moet nog een keer terug maar het is altijd handig om zelf ook met wat suggesties te komen.

Bakkertje

Forumguru
@zeezuiper ik zou even naar het draadje van @japanse power kijken, daar staat stap voor stap hoe je het aan kunt passen. Je hebt er niet eens gereedschap bij nodig.
Dat zou ik gewoon even proberen

Rooverz

Actief lid
Kan het bij je voorruit vandaan komen? Onderaan de voorruit zitten links en rechts twee flappen die iets los zitten en kunnen rammelen/trillen vanaf bepaalde snelheid. Was bekend bij mijn garage, hebben dit gelijmd en probleem is verholpen

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

hemi24

Forumguru
Kan het bij je voorruit vandaan komen? Onderaan de voorruit zitten links en rechts twee flappen die iets los zitten en kunnen rammelen/trillen vanaf bepaalde snelheid. Was bekend bij mijn garage, hebben dit gelijmd en probleem is verholpen

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Dat schrijft TS toch al in zijn openingspost..?!? (5e zin...)

Hakar

Donateur
@zeezuiper kon het geklapper niet meer aanhoren denk ik, en heeft zondag om even voor elf de wagen ingepakt.
Volgens mij is hij daarna gaan BLØFfen in Zoutelande door te dansen aan zee, of volgt hij om alles te vergeten het advies op van Bots, door net als zij zeven dagen lang.......

Wanneer de stress van het geklapper is verdwenen zullen we het wel lezen hoop ik.

Heb het gisteren wel geprobeerd met een stukje schuimrubber ertussen maar kon weinig verschil merken.

Geklapper was echter ook niet zo aanwezig omdat het te koud is :facepalm:. Bij warm weer, als de zon een tijdje op de auto heeft gestaan, hoor je je het duidelijkst.

:ot: Bløf is trouwens wel helemaal Zeezuipers ding. Twee concerten staan nog op de planning voor dit jaar.

Laatst bewerkt:
Hier nog een stukje van vorige week:

Als je goed luistert (en er is niet teveel achtergrond lawaai) kan je het duidelijk horen.

reeseend

Forumguru
Hmmm, op je vraag hoe te verhelpen is de auto aanbieden bij de dealer (garage).
Ik had pasgeleden bij mijn Seat leon bj 2017 een zelfde soort geluid en het viel mij pas op, als ik in de morgen de wijk uit reed met het raam open. Hierdoor werd het geluid weerkaatst door de auto's waarlangs ik reed.
Daarna hoorde ik het geluid ook op de grote weg als de radio uit stond en airco uit.
Met lichte drang aangegeven dat ik niet met dit geluid op vakantie wilde gaan en een afspraak gemaakt voor nieuwe controle. want bij de beurt had men niets kunnen vinden?? met voorwaarde zelfde leenauto hebben ze één dag mijn auto voor onderzoek gekregen en er bleek uiteindelijk een hitte schilt (denk bij Turbo) los te zijn gekomen. Deze ophanging vervangen en auto is weer klapperend Stil :)

Een tweede garagebezoek heeft het probleem uiteindelijk verholpen. Het bleek dat de bodemplaat niet goed vastzat en dit het probleem veroorzaakte. Blij dat het nu opgelost is.

Gysman

Actief lid
Dank voor het terugmelden, vind ik altijd fijn wanneer een probleem opgelost is, te wat het precies was, ook al is het enige tijd geleden!

Bovenaan Onderaan