kwillems
Donateur
De eerste twee weken zat ik te genieten van de aanschaf van mijn Octavia III Elegance Business 1.6 TDI van januari 2015 (150.000 km). Afgelopen donderdagavond schrok ik me echter rot. Ik probeerde de auto vanuit stilstand in zijn achteruit te krijgen. Dat lukte echter alleen met flink 'geknarsetand' (zeg maar het geluid dat je krijgt als je schakelt zonder het koppelingspedaal in te trappen). In de week voorafgaand was dat me ook al twee keer overkomen. Hij komt dan met een 'bonk' in zijn achteruit.
Vervolgens een stukje gereden; daarbij ging ook het schakelen stroef. Uiteindelijk liep alles echter weer soepel.
Voor de goede orde: ik trapte het koppelingspedaal steeds volledig in.
Ik heb garantie van de verkopende partij en ben vrijdag naar de garage gegaan voor een prijsopgave. Het geknars liet zich echter niet meer reproduceren. Ik ben daar verder niet veel wijzer geworden. Ook nu na een paar dagen en veelvuldig testen doet het zich niet meer voor.
De eerste schrik is er nu af en zelf ben ik geneigd om het voorlopig nog maar even te laten rusten.
Hebben jullie tips of suggesties wat het kan zijn en wat ik het beste kan doen?
Vervolgens een stukje gereden; daarbij ging ook het schakelen stroef. Uiteindelijk liep alles echter weer soepel.
Voor de goede orde: ik trapte het koppelingspedaal steeds volledig in.
Ik heb garantie van de verkopende partij en ben vrijdag naar de garage gegaan voor een prijsopgave. Het geknars liet zich echter niet meer reproduceren. Ik ben daar verder niet veel wijzer geworden. Ook nu na een paar dagen en veelvuldig testen doet het zich niet meer voor.
De eerste schrik is er nu af en zelf ben ik geneigd om het voorlopig nog maar even te laten rusten.
Hebben jullie tips of suggesties wat het kan zijn en wat ik het beste kan doen?
Laatst bewerkt: