Gekozen voor de F2 Combi GL BNS met heelveel opties/accessoires

Falcon

Donateur
Het is zover.. Falcon zal een nieuwe leasebak moeten gaan bestellen. Dit gaat om een 2 jarig contract.

Op dit moment geniet ik van de luxe van een Octavia in de 25% bijtelling. Maar steeds meer begin je te beseffen hoeveel geld zo'n auto eigen maandelijks kost en dat dit een stuk minder kan!

Daarom ga ik met mijn verstand (niet met mijn hart, want dan had ik gewoon blindelings de O2 RS versie besteld) de F2 Combi GL Businessline bestellen. Maar om toch het verdriet wat te verkleinen zwaar gevuld met opties en accessoires! :grin: Hierbij de lijst:

Consumentenprijs: € 16.310,-
  • Optie: KLEIN LEDER PAKKET (€ 220,-)
  • Optie: Rallye Green metallic lak (€ 450,-)
  • Optie: Bluetooth handsfree telefoonvoorbereiding (€ 300,-)
  • Optie: Instrumentenpaneel met MaxiDot-display (€ 190,-)
  • Optie: MDI (€ 140,-)
  • Optie: Dakrailing, zwart (€ 180,-)
  • Optie: Sunset (€ 80,-)
  • Optie: Gordijnairbags (€ 290,-)
  • Eigen toegevoegde optie: BusinessLine (€ 460,-) (Was nog niet te vinden in onze Leaseportal vandaar deze losse optie)
  • Eigen toegevoegde optie: 16/17inch velgen (€ 900,-)
  • Eigen toegevoegde accessoire: Standkacheltje (€ 2000,-)
  • Eigen toegevoegde accessoire: Panodak door Webasto (€ 1500,-)
  • Eigen toegevoegde accessoire: Dakkoffer Thule + Dakdragers (€ 700,-)
  • Eigen toegevoegde accessoire: Dvd schermpjes in hoofdsteun ingebouwd (€ 700,-) (
  • Eigen toegevoegde accessoire: Leer (€1400,-)
En toen kon ik niet meer opties bedenken :laugh:, behalve dan de sportstoelen van de Fabia RS misschien nog. :ahum:

Hebben jullie nog leuke toevoegingen?

Besparing tot nu toe is 301,45 op mijn huidige auto netto (!).

kornee

Nieuw lid
Dat is een aardig pakket wat je in gedachten hebt. Ik weet niet of je ook een ingebouwd navigatie-systeem op het oog hebt(misschien valt het wel onder 1 van jouw optie's), maar dan is een alarm-installatie misschien geen overbodige luxe.

Falcon

Donateur
Ik zat er inderdaad nog aan te denken om de RNS310 die in het BusinessLine pakket zit te vervangen tegen een Zenec versie..deze dan aansluiten op het DVD schermpjes

MarcoO2

Forumguru
Cor, wat doe je nou!!!!!! Haha nee hoor, goed dat je je verstand laat prevaleren boven je hart! € 300,00 per maand x 48 maanden = een besparing van € 14.400,00.... daar kun je hele leuke dingen van doen!!! En je hebt alsnog ene geweldige auto voor de deur staan. Ik ben alleen wel benieuwd hoe een Fabia je op de langere termijn gaat bevallen, omdat jij volgens mij wel erg veel kilometers maakt. 't Is toch een kleinere auto en dat merk je wel.

Ik mis niet veel meer, maar kan er nog wel een paar bedenken. Je "moet" sowieso een uitlaatsierstuk. Dat maakt de auto af. En denk ook eens aan die mooie rvs borpelbeschermers. Enne, een trekhaak heb je niet nodig neem ik aan?

MarcoO2

Forumguru
oops, ik zie nu pas dat het om een tweejarig contract gaat. Maar dan nog steek je duizenden euro's in je zak!

Falcon

Donateur
Lol.. ik had deze reactie al verwacht! :) Ja verstand en hart liggen bij deze auto niet goed naast elkaar helaas. Maar goed mijn gezin gaat nu even voor wat betreft maandelijkse lasten.

En zeg nou zelf.. door de opties moet ik toch straks wel kunnen genieten?

Is er trouwens een dealer in het land waar je als leaserijder, superskoda.com onderdelen kunt mee laten nemen in de offerte? Iemand ervaring mee? De looks van de RS lijken mij namelijk wel mooi :)

Hetzer

Forumguru
Goede keuze, ik wilde ook liever de 1.4 TSI RS, maar goed kan ik niet betalen met 45.000 particulier kilometers per jaar,
De 1.2 TDI is goed 2e keuze ;)

mooie kleur overigens, heb je hem al besteld en wanneer is de geplande lever datum??

Besparing tot nu toe is 301,45 op mijn huidige auto netto (!).

Da's een flinke besparing. Maar jouw huidige auto uit de handtekening is toch geen model van circa 50000 euro? Of heb je die ook zo helemaal volgepropt?

MarcoO2

Forumguru
Verschil zal ook komen omdat die vorige auto een looptijd van 4 jaar had en deze slechts twee jaar.

Voor de bijtelling maakt de looptijd van het contract niet uit.

En een korte looptijd zal een relatief hoger lease-maandbedrag opleveren. Daarmee zou het voordeel van de gekozen F2 tegenover de huidige O2C zelfs voor een groot deel wegvallen...... Maar goed, ik ken de leaseregeling van Falcon niet natuurlijk!

In ieder geval een lekker aangeklede auto!

Falcon

Donateur
@Marco02: Haha.. het zit hem in het volgende. Het verschil zit hem vooral in dat ik straks geen eigen bijdrage van omstreeks 100 euro netto moet betalen + 14% en lagere fiscale waarde (net geen 20k tegen over de 27k van de occie) + ik krijg nog 10 euro terug (wow!) van mijn mob.vergoeding.

Sierstuk voor de uitlaat zet ik erop! Is er trouwens een verloopstuk naar 2 pijpen mogelijk op de Fab. Greenline?

@Hetzer: Nee nog niet besteld, ik wou jouw auto namelijk even gaan bekijken morgen en even wat info op doen aan allerhande VAG-COM instellingen en eventuele leuke accessoires.

Is er iemand met leer in zijn Fabia aanwezig??

Nog een vraag... weet iemand wat de levertijden op dit moment zijn van de Greenlines?

cali05

Forumguru
Is er iemand met leer in zijn Fabia aanwezig??
Yep, wij hebben truffle brown Volleer, staat goed bij de black magic mica lak.
Wij hebben de volgende opties, kijk en vergelijk:laugh::

• Volleer Truffle brown met zwarte stiksels
  • Klein leer pakket
  • Middenarmsteun
  • Ingebouwd navigatie (pioneer 9210) + MDI voor Iphone + handsfreekit
  • Metallic lak
  • 16 inch MAK Veloce Lichtmetaal (originele velgen ingeruild)
  • Opbergvak onder de bijrijderstoel
  • Trekhaak
  • Stoelverwarming (aan te bevelen met leer)
  • Maxidot
  • Climatronic
  • Gordijnairbags
  • Sunset
  • Zwarte dakrailing

Mooie specs Falcon! En ook Cali05 uiteraard.

Maare , dat sierstuk heeft toch niet zoveel zin..... je ziet dat pijpje bij de GL nauwelijks toch? Of is er een conversie kit voor uitlaat en bumper foor de GL te koop?

EvilKnievel

Actief lid
Leuk om te lezen, ga zelf waarschijnlijk ook overstappen van een o2 naar een f2
Wishlist tot nu toe:

Zwarte F2 combi elegance 1.2 TSI 105 pk
ABT Tuning naar 140pk (heeft iemand hier ervaring mee?)
Volledig leer
Stoelverwarming
Pioneer Avic f30bt + achteruitrijcamera
Schermpjes in de hoofdsteunen
Schuif/kanteldak (weet nog niet origineel of webasto, tips?
Skoda stylingpakket (voorbumper, achterbumper, dakspoiler, uitlaaksierstuk
Gigaro 17"zwart/zilver
Evt. verlagingsset
Zwarte grillstrips (uiteraard, dank voor de foto's elders op dit forum)
Alarm
vision pakket

Ik sta open voor nog meer goede ideeën ;)

RefleCs

Forumguru
Als je voor Rallye Green gaat zou ik ook de zwarte strips (ipv chrome zie auto Hetzer) gaan en de smoke kop en mistlampen. Dat zal hem echt bruut staan.

Ik heb zelf destijds ook gekeken naar een GL in die kleur en dan ook met werkelijk alles erop en eraan. Ik had een lease budget gekregen en kreeg de F2 GL met geen mogelijkheid eroverheen :tongue:.

Ik vind de F2 GL op zich een heerlijk bakkie om in te rijden maar ik vond het risico te groot om me met dat motortje met een kleine caravan erachter de bergen niet op te komen. Vandaar dat ik ben gegaan voor een 1.2 TSI 77Kw. En toen had ik zoiets van dan wil ik wat apparts ook. Dus gegaan voor een Scout. Nu reeds 8000km onderweg en ik moet zeggen dat ik absoluut geen spijt heb van mijn keuze!

Falcon

Donateur
Ondertussen heb ik een ruimer leasebudget gekregen en is een Fabia Greenline niet meer nodig om tot dezelfde besparing te komen. Maar een Octavia is mij nog net iets te prijzig en ik ben dus nu aan het kijken naar Seat Leon of de Lancer Sportback.

Het liefst zou ik de Mission-L gaan kiezen maar die wordt te laat leverbaar.

Gisteren even nogmaals in de Lancer gereden... dat rijdt wel errug lekker.. volgende week even in de Seat Leon.

Bovenaan Onderaan