Gekraak aan de voorkant tijdens het sturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Esje

Lid
Hallo allemaal,

Ik start deze discussie omdat ik af en toe bij het sturen een gekraak hoor aan de voorkant van mijn auto. Ik heb de dealer gebeld en hij zegt dat het waarschijnlijk de draagarmrubbers zijn en dat dan ook de stabelisatorstang vervangen moet worden en dat dit geintje 500 euro gaat kosten!

Heeft iemand hetzelfde al eens meegemaakt met zijn auto? Het is echt alleen als je stuurt en bij lage snelheid het is niet een constante kraak

jaspernl

Actief lid
Hallo allemaal,

Ik start deze discussie omdat ik af en toe bij het sturen een gekraak hoor aan de voorkant van mijn auto. Ik heb de dealer gebeld en hij zegt dat het waarschijnlijk de draagarmrubbers zijn en dat dan ook de stabelisatorstang vervangen moet worden en dat dit geintje 500 euro gaat kosten!

Heeft iemand hetzelfde al eens meegemaakt met zijn auto? Het is echt alleen als je stuurt en bij lage snelheid het is niet een constante kraak
Ik meen me een ander topic te kunnen herinneren, waarin ditzelfde euvel ter sprake is gekomen. Maar uit m'n hoofd ging dat over Fabia II...
Volgens mij lag het aan de (te) geringe speling tussen stuurkolom en afscherming. Zoiets.
Uioteraard geen idee of dit bij jouw Fabia I ook het geval is.
Maar zoek maar eens naar dat draadje, ok?

Fabia

† In Memoriam
Ik zou ff goed zoeken op dit forum want er is uitgebreid gesproken over dit euvel. Dit gaat niet over de stuurkolom maar over draagarm rubbers, stabilisatorstang en hulpstangen.

Esje

Lid
Thanks, ik had al gezocht op het forum maar had niet aan deze zoekopties gedacht. Ik heb de topics gevonden en zal ze eens uitgebreid lezen!!

R.Slim

Nieuw lid
Uit ervaring weet ik dat het merendeel problemen heeft met de draagarmrubbes. De stabilisatorstang is bij mij nog nooit vervangen, wel ook hiervan de rubbers. Kost de garage even een uurtje prutsen omdat de ruimtes klein zijn waar ze moeten werken.
Maar een hele nieuwe stang is overbodig. 2 fabia's gehad: 1 200.000 km mee gereden, huidige alweer 135.000km
Check ook maar eens een andere dealer, als er eentje in de buurt zit.

Tommas

Nieuw lid
Heb het toevallig hetzelfde probleem gehad drie weken terug ......bij mij zijn de rubbers van de draagarmen en de stabilisator stang vernieuwd, en het gekraak is volledig verdwenen .
De rubbers kosten 8,63 euro per stuk en de stabilisator stang 61.95 euro.
kosten bedroegen inclusief uitlijnen 432.21 euro .

Fabia

† In Memoriam
Bij mij is nooit de stabilisator stang vervangen. Alleen de rubbers en de hulpstangetjes van de stabilisatorstang. Daarna nooit meer last gehad van gerammel en kraakjes.

Skombi

Actief lid
Heb het toevallig hetzelfde probleem gehad drie weken terug ......bij mij zijn de rubbers van de draagarmen en de stabilisator stang vernieuwd, en het gekraak is volledig verdwenen .
De rubbers kosten 8,63 euro per stuk en de stabilisator stang 61.95 euro.
kosten bedroegen inclusief uitlijnen 432.21 euro .

Waarschijnlijk heb je de oude rubbers weer gekregen dus over een half jaar heb je hetzelfde probleem.
PON scheen bezig te zijn met de ontwikkeling van nieuwe rubbers en die zou ik er onder krijgen een half jaar geleden.
Door een zeer klantonvriendelijke houding van mijn dealer in deze heb ik besloten om daar weg te gaan. Probleem is nog steeds niet opgelost trouwens.

Tommas

Nieuw lid
Waarschijnlijk heb je de oude rubbers weer gekregen dus over een half jaar heb je hetzelfde probleem.
PON scheen bezig te zijn met de ontwikkeling van nieuwe rubbers en die zou ik er onder krijgen een half jaar geleden.
Door een zeer klantonvriendelijke houding van mijn dealer in deze heb ik besloten om daar weg te gaan. Probleem is nog steeds niet opgelost trouwens.

Weet niet waar jij je auto heen brengt maar mijn skoda garage hier in Den Haag , heeft mij nog nooit in de maling genomen .......buiten dat heb ik op de bon staan dat ze vernieuwd zijn , dus heb ik zeker dat door jou gestelde halfjaar garantie !!!!
Het verschil in de stabilisator stang van voorheen en die van vandaag de dag schijnen de bussen te zijn , waren eerst van kunststof ( meer aan slijtage onderhevig ) en zijn tegenwoordig van metaal.

Skombi

Actief lid
Weet niet waar jij je auto heen brengt maar mijn skoda garage hier in Den Haag , heeft mij nog nooit in de maling genomen .......buiten dat heb ik op de bon staan dat ze vernieuwd zijn , dus heb ik zeker dat door jou gestelde halfjaar garantie !!!!
Het verschil in de stabilisator stang van voorheen en die van vandaag de dag schijnen de bussen te zijn , waren eerst van kunststof ( meer aan slijtage onderhevig ) en zijn tegenwoordig van metaal.
Ik hoop voor je dat het hem in die bussen zit. Ze waren toentertijd bezig met nieuwe rubbers te ontwikkelen (volgens iemand bij PON) dus ik neem aan dat de oorspronkelijke rubbers niet deden wat ze moesten doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan