Gelimiteerde uitvoering Fabia RS

Hetzer

Forumguru
Skoda lanceert in het kader van o.a de overwinning van het IRC titel dit jaar een gelimiteerde versie van de fabia RS, er gaan 200 (genummerde) exemplaren gemaakt worden

check hier het bericht en de eerste foto's

http://new.skoda-auto.com/COM/about/info/news/News/Pages/2010_71_LimitededitionofFabiaRS.aspx

Škoda Auto presents a limited edition Fabia RS
11/10/2010
On the occasion of 110 years of motorsport efforts at Škoda and to celebrate the IRC Championship title won with its Fabia S2000, Škoda Auto presents a limited edition of the Fabia RS.

Škoda Auto has long-standing and significant presence in motorsport, and is going to celebrate 110 years of this tradition next year. Škoda vehicles have made numerous remarkable achievements over those years, including the latest one – winning the International Rally Championship (IRC). Škoda Auto makes use of its motorsport expertise in its car development efforts. The RS versions of the Octavia and Fabia are popular with sporty drivers. Now the manufacturer is launching a limited edition of the Fabia RS.

On the occasion of 110 years of motorsport efforts at Škoda Auto and to celebrate the International Rally Championship title won with its Fabia S2000, Škoda Auto presents a limited edition of the Fabia RS – altogether 200 vehicles in the colours of the championship-winning Fabia S2000. The car is green (Rally Green), with a white roof, white alloy wheels and stickers in S2000 colours.

Presented at this year's Geneva International Motor Show, the Fabia RS comes with a new four-cylinder engine with double charging. Although just 1.4, this unit offers a power of 132 kW. Along with this powerful engine, the Fabia was the first car in its segment to offer XDS, a system that electronically brakes the inside front wheel as the car corners in order to increase torque on the outside front wheel for a high level of agility in bends.

darkprojectx

Forumguru
ik kan er niet echt warm van worden, ik denk niet dat ik erg serieus genomen wordt als ik daarmee op het werk aan kom zetten :1884:

"a system that electronically brakes the inside front wheel as the car corners in order to increase torque on the outside front wheel for a high level of agility in bends. "

jammer dat elektronica niet echt skoda's meest sterke en betrouwbare punt is..

ik pas!

Hetzer

Forumguru
Niet ??? Ik vind de looks echt fantastisch.:24:

de1yzq.jpg

en waarom zou dat XDS systeem niet werken, werkt echt perfect, exact het zelfde systeem zit overigens ook standaard op de GTI en de Cupra

MarcoO2

Forumguru
Zo op de foto is'tie echt wel mooi! Ben benieuwd of ik dat in het echt ook vind, soms heb ik bij de F2 een beetje het gevoel dat de proporties nét niet lekker kloppen (te hoog, te smal?)? Maar bij de dikkere versies klopt het plaatje meestal wel. Laat maar komen dus!

Enne, Hetzer, 't is in ieder geval deels jouw kleurtje! :winkie:

piair1982

Forumguru
Even de vertaling van het bericht via BING translate:

Ter gelegenheid van 110 jaar motor sport inspanningen op Škoda en om te vieren het IRC kampioenschap titel won met haar Fabia S2000, presenteert Škoda auto een limited edition van de Fabia RS.
Škoda auto heeft langdurige en belangrijke aanwezigheid in de auto sport, en gaat tot 110 jaar van deze traditie volgend jaar te vieren. Škoda voer tuigen hebben talrijke opmerkelijke prestaties in die jaren, met inbegrip van de laatste een-winnen van het internationale Rally Championship (IRC). Škoda auto maakt gebruik van zijn expertise van motor sport in haar auto ontwikkelingsinspanningen. De RS-versies van de Octavia en Fabia zijn populair bij sportieve stuur programma's. Nu is de fabrikant de lancering van een beperkte oplage van de Fabia RS.
Ter gelegenheid van 110 jaar motor sport inspanningen op Škoda auto en om te vieren van de International Rally Championship titel won met haar Fabia S2000, presenteert Škoda auto een limited edition van de Fabia RS – helemaal 200 voer tuigen in de kleuren van het kampioenschap-winnende Fabia S2000. De auto is groen (rally groen), met een witte dak, wit lichtmetalen wielen en stickers in S2000 kleuren.
Gepresenteerd op dit jaar de internationale auto salon van Genève, de Fabia RS wordt geleverd met een nieuwe vier-cilinder motor met dubbele kosten aanrekening. Hoewel slechts 1,4, dit apparaat biedt een macht van 132 kW. Samen met deze krachtige motor, de Fabia was de eerste auto in zijn segment te bieden XDS, een systeem dat elektronisch de binnenkant remmen wiel aan de voorkant als de auto hoeken teneinde koppel op het externe front wiel voor een hoog niveau van flexibiliteit in bochten.

Fabia

† In Memoriam
Gaaf bakkie, zal je maar weinig gaan tegen komen. Ik kwam laatst in belgie de nieuwe FII RS tegen in het blauw.

Rictavia

Actief lid
Kreijne Midland heeft hier een replica van, dan niet met vRS bumpers, maar een "gewoone" op OZ Racing velgen, ziet er wel strak uit!

Hij ziet er wel stoer uit, maar in mijn ogen een beetje te schreeuwerig voor het merk met al die stickers.

Bovenaan Onderaan