Geluid 1.4 TSI

Typhoon

Nieuw lid
hallo,

Ik heb een 1.4 tsi combi hij rijd fantastisch. echter ik heb een keer een flinke ratel gehoord uit de uitlaat toen ik hem starte. het kwam van links achter. hier blijkt ook de demper te zitten. sindsdien heb ik het idee dat je de uitlaat van binnen beter hoort.

Is het normaal dat de 1.4 tsi van binnen gewoon iets luider klinkt vanuit uitlaat? Horen jullie ook de uitlaat?
kan het zijn dat er bijvoorbeeld een schot in de demper is losgeraakt en daardoor harder klinkt? :confused:

bij garage horen ze geen verschil. het is gewoon een vervelend idee als je denkt dat er misschien iets niet goed is.....

Dorus

Lid
hallo,

Ik heb een 1.4 tsi combi hij rijd fantastisch. echter ik heb een keer een flinke ratel gehoord uit de uitlaat toen ik hem starte. het kwam van links achter. hier blijkt ook de demper te zitten. sindsdien heb ik het idee dat je de uitlaat van binnen beter hoort.

Is het normaal dat de 1.4 tsi van binnen gewoon iets luider klinkt vanuit uitlaat? Horen jullie ook de uitlaat?
kan het zijn dat er bijvoorbeeld een schot in de demper is losgeraakt en daardoor harder klinkt? :confused:

bij garage horen ze geen verschil. het is gewoon een vervelend idee als je denkt dat er misschien iets niet goed is.....
Ik heb een 1.4 tsi vanaf april en bij mij hoor ik niets
Groet Dorus

Rallye

Forumguru
Mijn 2.0 TFSI rammelt ook wel eens bij het starten. Met name op een schuine oprit (zoals die van mij).

Michel

Forumguru
In de demo die ik reed voordat ik mijn huidige aanschafte, hoorde ik ook zo'n rammel in de uitlaat. Toen ik daar de verkoper op attendeerde, vertelde hij mij dat dit inherent is aan het motorconcept.

In mijn auto hoor je soms wel als je vanuit stilstand optrekt en vervolgens weer gas terugneemt (bijv. in een file) een soort van pruttel uit de uitlaat komen. Ik stoor me er niet aan, hoewel het stationaire geluid van de motor buiten de auto weinig imponerend is.

Typhoon

Nieuw lid
Ik hoor de uitlaat inderdaad bij schakelmomenten, gas terug nemen en bij sommige toerentallen. vind het geluid wel behoorlijk opvallen. Heb echt de indruk dat dit in het begin iniedergeval niet zo luid was als nu. vraag me af of het bij mij harder klinkt dan bij andere 1.4tsi octavia's.
De 1.4 fabia van mijn vriendin maakt iniedergeval veel minder geluid! die maakt geen storend geluid van binnen. (Maar goed dat is dan ook geen tsi).
zal niks anders opzitten dan dat een keer te vergelijken met andere 1.4tsi combi's als de mogelijkheid zich voordoet.

Bovenaan Onderaan