Geluid bij achteruit rijden

mister9

Actief lid
Hallo,

Mijn O2 is nog geen maand oud, en alles bevalt fantastisch. Maar het valt me op dat als ik bij mij in de straat parkeer ik een "kloenk" geluid hoor als ik achteruit rij. Dus ik kom aanrijden. Zet de auto in z'n achteruit, en na een meter hoor ik dan "KLOENK". Alsof ik 'm ergens doorheen druk...
Daarna is het weg. Als ik daarna naar voren rij en weer naa achteren hoor ik het niet. Alleen als ik een stuk heb gereden zeg maar.

Heeft iemand enig idee, of is er iemand die dit geluid ook hoort?

Bedankt vast!

Ik ken wel het 'GRRRR' geluid bij de Volkswagens als je ze snel in de achteruit wilt zetten terwijl je nog vooruit rolt.
Als dat het is zou ik adviseren de achteruit pas te kiezen wanneer je stil staat.

mister9

Actief lid
Ja dat ken ik ook. Ik noem dat altijd "tanden poetsen"... Alsof de tanden van de tandwielen tegen elkaar schuren. Maar dat is het. Ik rij achteruit, hoor niks, en dan ineens "Kloenk!". En daarna is het weer weg.

Hey, eindelijk iemand die hetzelfde probleem heeft. Mijn Octavia is over een week 1 jaar oud, en het lijkt minder te worden, maar ook ik heb deze "KLOENK" sinds het begin. De eerste dag schrok ik ervan en ben ook terug gegaan naar de garage. Ze hebben een proefrit gemaakt, het geluid waargenomen, uitgebreid geïnspecteerd maar niets kunnen vinden.
Ook tijdens een beurt erna nogmaals naar gekeken, maar de oorzaak niet kunnen achterhalen. Het wordt niet erger, alleen maar iets minder. Maar ik blijf het vreemd vinden. Zeker als je nieuwe passagiers aan boord hebt weer de opmerking tijdens achteruit rijden "hoort dat geluid??"....

Aangezien jij het ook hebt is het misschien toch een "known issue" bij Octavia?

tkferic

Nieuw lid
Hallo , Dit heb ik ook gehad bij mijn O2 van nov 2011 , ik ben meerdere keren naar de garage geweest , waarze het hebben geconstateerd maar met weinig succes kunnen oplossen .uiteindelijk is de auto via de leaseMaaschapij opgehaalden na 2 weken was het probleem opgelost . het geluid komt van de remblokken die bij achteruit rijden terug springen waardoor je kloenk hoor .
Er zit net iets teveel speling op de rem blokken . ze hadden bij mij in de eerste instantie nieuwe rem blokken gezet maar het geluid kwam na een paar dagen terug . uit eindelijk is het gemaakt met vulplaten bij de rem blokken en geluid is sinds dien niet meer gehoord .Het zou bekent moeten zijn bij de importeur .
Je moet gewoon volhouden anders doen ze erniks mee .

b2s

Lid
tkferic heeft gelijk, het zijn inderdaad de remblokken die de andere kant opspringen op moment dat de auto achteruit begint te rijden.
Echter kan dit geen kwaad, het is alleen wel een vervelend geluid. Wat helpt is bij stilstand nog even te remmen voordat je hem in achteruit zet.

mister9

Actief lid
Dus moet ik er mee terug naar de dealer, of kan ik het gewoon laten zitten. Er gaat niks stuk op deze manier?

Dank voor jullie reacties!!

tkferic

Nieuw lid
Als je het niet erg vind kan je het zo laten , zal niks stuk gaan . Ik vind voor een nieuwe auto dat het niet mag vandaar dat ik het heb laten maken . succes ermee .

Bovenaan Onderaan