Geluid funky radio valt tegen

andre123

Nieuw lid
Ik heb een funky radio in mijn Citigo maar ik krijg het geluid niet naar wens. Het klinkt dof, net of er een doek of zo voor zit. Wat zijn jullie tips om het geluid beter te krijgen. De standaard radio in bijvoorbeeld een Familie Fabia voldoet wel goed.

Altos

Banned
Ik heb mijn speakers voor vervangen voor een compo set (bas speaker en tweeter) en dat scheelt enorm! Ik luister nooit radio maar alleen via CD of SD kaart maar de radio ontvangst is sowieso niet geweldig hoor.
Zonder iets aan je speakers te veranderen ga je het niet beter krijgen...de huidige speakers kosten inkoop ongeveer €0,75 of althans zo klinken ze voor mij. Heb je alleen speakers voor of het 6 speaker pakket?

andre123

Nieuw lid
Ik heb de standaard speakers er in zitten. Bij de garage komt het probleem van het slechte geluid ''niet bekend'' voor. Zij adviseren wel om eventueel andere speakers met extra isolatie in de voorportieren. Maar als ik bij een autoradio shop kom is het eerste wat er gezegd wordt dat het vermogen van de funky te klein is en dat je er ook met andere speakers geen goed geluid uit kunt krijgen. De oplossing zou zijn dat er een andere radio in komt waarbij de standaard speakers wel zouden volstaan. In weer een andere winkel wordt gesteld dat het weer aan de speakers ligt. Maar als ik google kom ik ook een test tegen waarbij in 2012 als is gesteld dat het geluid ronduit slecht is. Ik weet dus even niet wat het probleem is: de speakers of de radio of beide.

Arnout84

Senior Member
Andere speakers schelen een boel! Ik heb voor zelf vervangen met pioneer speakers en later dezelfde achter ingebouwd met de standaard tweeters. Dus ik heb nu het audio plus pakket. De standaard radio is echt een dramatisch ding maar er is helaas (nog) niks anders icm de maps and more

andre123

Nieuw lid
Ik heb geen ''move en fun'' er bij. Vandaar dat ik twijfel tussen of de speakers of de funky radio of allebei vervangen. Ik vind wel dat je meer mag verwachten van de funky radio, vooral als je ziet wat er voor gevraagd wordt.

smutzkanone

Forumguru
ik heb een swing in de fabia, en met een goede composet klonk het wel wat beter, meer gecontroleerd, maar nu met een andere radio( geen vag) is het zo veel beter.Ik zeg ook speakers en radio vervangen.
Nadeel is dat het geluid uit geen enkele standaard vag radio in vergelijk is bij de bekende car audio fabrikanten( nakamishi, alpine,clarion,pioneer,kenwood etc)
Een aantal merken heeft radio's in "dubbeldin-vag-formaat", met meer instellingen en aansluit mogelijkheden, en die laten de standaard speakers waarschijnlijk beter klinken, dan je huidige radio met een betere speakerset

Cordoba

Forumguru
In de Citigo zijn auto's met 2, 4 en 6 speakers geleverd, en dat maakt een behoorlijk verschil in geluid. Ik zou zeggen begin eerst eens met het upgraden van speakers (of voeg speakers toe als je er maar 2 hebt), en kijk/luister dan naar het resultaat, dan kun je altijd beslissen om een volgende stap wel of niet te doen.

Arnout84

Senior Member
In de Citigo zijn auto's met 2, 4 en 6 speakers geleverd, en dat maakt een behoorlijk verschil in geluid. Ik zou zeggen begin eerst eens met het upgraden van speakers (of voeg speakers toe als je er maar 2 hebt), en kijk/luister dan naar het resultaat, dan kun je altijd beslissen om een volgende stap wel of niet te doen.

Een citigo wordt geleverd met 2 of 6 speakers (audio pack plus)

ougie

Forumguru
Ik heb het audio plus pakket, 6 speakers, waarvan 2 tweeters, en ben er dik tevreden mee.
Daarbij een 32 GB micro sd in de Move & Fun, een ruime keuze aan muziek dus.
De ontvangst kwaliteit van de Funky radio, ja daar zit soms wel eens een kraakje in, maar daar heb ik niet echt problemen mee, als ik allen muziek wil luisteren komt dat van de sd.:yeah:

andre123

Nieuw lid
Ik gebruik meestal de cd speler. Maar het klinkt gewoon dof. Vraag het ook nog wel even na bij een hifi shop. Als een 6 speakerset de oplossing zou zijn snap ik niet waarom de dealer daar niet mee is gekomen.

Altos

Banned
Omdat je auto niet voorbereid is qua kabels en het dus een redelijk tijdrovend klusje is om ze overal te krijgen gok ik...heb vaker het idee dat dealers niet graag achteraf dingen doen maar liever plug & play.

smutzkanone

Forumguru
Ik vind persoonlijk dat met het toevoegen van speakers het geluidsbeeld achteruit gaat.muziek komt het beste tot zn recht in 2.1 , vind ik

rhaak1991

Forumguru
Ik heb zelf ook het idee dat de audio kwaliteit niet echt denderend is in de Citigo. Muziek vanaf je telefoon/mp3/CD of sd kaartje klinkt al iets beter dan de gewone radio. Verder kan je ook naar je bas en treble instellingen kijken, zet deze wat omhoog (als je ze nog standaard hebt staan). Dit scheelt wel iets. Als dit niet genoeg voor je is (wat ik me best wel kan voorstellen) kan je toch het beste voor een nieuw setje speakers gaan

Bovenaan Onderaan