Geluid speakers Seat t.o.v. Skoda

Reizende

Actief lid
Hallo,

Zoals ik hier en daar heb kunnen lezen, zijn er redelijk veel ex-Seat rijders. Ik rij op dit moment nog een Toledo 1.9 TDI Sport (8 speakers dus, waarvan 4 tweeters).Ik ben hier erg tevreden over het geluid i.c.m. VDO Dayton MS 4200.
Ik ga per 28 januari de overstap maken naar de ondergenoemde Skoda. Weet iemand of deze speakers te vergelijken zijn met die van de Seat? /forum/images/graemlins/680.gif

Karstieman

Forumguru
Wat ik begrepen heb, ligt dat aan de speakers die ze in je Skoda bouwen (dat zijn niet altijd dezelfde).

Uit eigen vergelijking kan ik zeggen dat de Skoda tweaters aanzienlijk scheller klinken en dat de woofers minder bas produceren dan de Seat Woofers. Dit ligt echter niet aan de Skoda woofers, maar aan de plaatsing in- en het design van- de deur.

Als je zorgt dat je een radio neemt waarmee je de geluidsinstelling goed kan afstellen, klinkt het geluid in de Skoda gewoon goed.

VEEJAY

Forumguru
Seat heerst wat dat betreft.

Ik sluit me (als ex Toledo met 8 speakers rijder) bij Karstieman aan

KMA

Lid
Sluit me ook bij karstieman aan. Het geluid in de seat leon is beter (lokatie boxen) maar met wat bas/midden en treble regelen klinkt het ook prima in de O2. Ik zou willen zeggen dat het geluid in de leon bovengemiddeld goed is en de O2 heeft gewoon goed geluid.

Bovenaan Onderaan