Geluid uitzetten voor koelvloeistofstand

jeve2

Lid
Goedemorgen,

Misschien raar omschreven in het onderwerp maar kan er even niet opkomen :

Als ik s'ochtends start gaat telkens op het dashboard het lampje branden voor de koelvloeistof (en ook hoor je dit).
Het vloeistofpeil staat goed, en de dealer zei dat ik het koelvloeistofreservoir dan moet vervangen maar voor de rest kan het geen kwaad.
Heb om de kijken de stekker afgehaald van het koelvloeistofreservoir maar dat helpt niet.

M.a.w. hoe kan ik dit rode lampje op dashboard en piepend geluid uitzetten :smiley29:.

Br3cht

Actief lid
die sensor zal stuk zijn, stekker eraf halen is zeker geen optie dan zal het lampje zowiezo branden
ik weet niet of je de sensor apart kan demonteren en anders is het zoals u dealer zei de hele pot veranderen

Zelfde probleem ook gehad. Skoda garage rade mij aan om koelvloeistofniveau iets boven max. te vullen bij koude motor. Geen probleem meer ondervonden. Bij 140.000 km is DB-riem vervangen inclusief waterpomp, er is dus ook nieuwe koelvloeistof ingekomen. Deze hebben ze in de garage gevuld boven max. niveau tussen de twee zwarte druppeltjes die op expansievat gedrukt staan (bij koude motor). Geen enkel alarm meer gehad en ook niet dat nieuwe niveau te hoog staat (lees = vloeistofverlies door te hoog niveau). Bij koude motor staat vloeistof nu bij 165.000 km nog steeds op dit niveau. Je kunt dus gerust tot boven max. bijvullen.

Ben bij de 200.000 km aangekomen en heb bij het koude weer van de afgelopen dagen ook geen enkel signaaltje gehad van de koelvloeistof. Gewoon vloeistof bijvullen iets boven max.

jeve2

Lid
die sensor zal stuk zijn, stekker eraf halen is zeker geen optie dan zal het lampje zowiezo branden
ik weet niet of je de sensor apart kan demonteren en anders is het zoals u dealer zei de hele pot veranderen

Ok, dank je wel !!!!

Bovenaan Onderaan