Geluid

Hallo daar!

Ik heb net een Skoda Octavia 1.6 FSI gekocht uit 2008, en dit wordt mijn eerste Skoda. Ik had echter een vraag aan jullie (sorry als er al een topic is, ik ben net nieuw ;));
Tijdens de proefrit merkte ik op dat er redelijk veel motorgeluid wordt geproduceerd, alsmede bandgeruis vanuit de wielkasten. Toen ik onder de motorkap keek verbaasde ik me erover dat er onder de motorkap geen isolatiemat gemonteerd was. Hoort dit, en weten jullie eventueel of deze los ergens te kopen zijn voor een schappelijke prijs? En of er mogelijk iets te doen is aan de isolatie van de wielkasten?

Alvast bedankt!

Desperado

Forumguru
Die isolatie is wel ergens te vinden in een webshop denk ik.
Het geluid van de banden.....andere banden monteren denk ik of de radio wat harder zetten.

Joske

Forumguru
vooraleerst: welkom, we appreciëren het hier wel dat je je voorstelt in de meet- en greet, iets over jezelf, graag wat foto's.. je ziet, we vragen niet veel é :D

Isolatiemat: ja is los te verkrijgen

Het tweede geluid komt van je (type afhankelijk) banden.. liggen er Continentals onder?

Joske

Forumguru
inderdaad.. vooral bij bochten nemen hoor ik ze meestal ook nogal redelijk goed, maar over het algemeen vind ik het wel reuze meevallen qua geluid. Ben niet anders gewoon, kan er ook aan liggen natuurlijk ;)

floyd2

Forumguru
Motorklep scheelt bijna niks in je interieur.
Ik heb het wel eens gemeten en buiten scheelde het 2db met mat,binnen nagenoeg niks.(bij een diesel)
Als je wat wilt doen dan moet je het schutbord isoleren.
Echter om overal goed bij te kunnen komen ben je wel een soort van op slopershoogte om overal bij te komen.
Ook zijn er gedeeltes die zich niet laten isoleren vanwege het gebrek aan ruimte.
En als je het in de motorruimte doet,gebruik olie en hittebestendige materialen.(achter het dashboard maakt het niet zoveel uit)
O ja,is je motor eenmaal stiller,dan gaan het windgeruis en bandenlawaai meer opvallen dus bezint eer ge begint.

DimiTator

Actief lid
Onder de wielkasten kan je ook polyesterwol aanbrengen, genre Akotherm. Dat moet dan wel een voldoende densiteit zijn.
Destijds had ik een Fiat Stilo waar dat standaard zo uitgevoerd was.
Bijkomende eigenschap; bij regenweer veel minder opspattende nevel.
Een ander goed product: Armasound. Niet goedkoop en moeilijker aan te geraken.
Mocht iemand dergelijke materialen zoeken: dat is mijn beroep.

Bovenaan Onderaan