Geluiddempende isolatie motorkap

whalertje35

Actief lid
Wij hebben 3 dagen geleden de Octavia opgehaald bij de dealer, het is een Combi L&K. Nou vraag ik me eigen af of er geen geluiddempend materiaal onder de motorkap hoort te zitten en een beschermplaat onder de motor, mijn Golf IV had dit namelijk wel. Misschien dat het bij Skoda niet standaard is.

Onze achterklep valt met een klap dicht de laatste centimeters, de dealer verklaart tegen mij dat alle Ocatvia's dit hebben. Is dit waar, of probeert die me met een kluitje het riet in te sturen.

Jochus

Actief lid
Woont er niemand in de buurt met een Octavia? Een kennis, een buurtbewoner?

Of anders een forummer die niet te ver woont, of in de buurt moet zijn.

Want hoe de motorkap precies dichtklapt, dat is volgens mij moeilijk te beschrijven :winkie:

En bedoel je met geluidsdempende isolatie, zo'n zwart stuk vastgemaakt aan de kap? Lijkt me sterk dat een Octavia dit niet heeft, want mijn Fabia heeft 't wel!

groeten

whalertje35

Actief lid
Het gaat niet over de motorkap die te hard dicht slaat, maar de achterklep. En volgens mij heeft er ooit geluiddempende isolatie gezeten, maar ik wil dat zeker weten voor dat ik naar de dealer toe gaat.

mister9

Actief lid
Ik heb een fabia combi, en die heeft wel geluiddempemd materiaal onder de motorkap zitten. Is ook wel nodig trouwens met mijn 1.9 tdi. Maar dat terzijde.

Mijn achterklep beukt ook met een noodgang dicht als ik 'm niet tegenhoudt. Maar ik laat 'm pas 10 cm voor het einde vallen, dus daarmee ondervang ik het.

Roel

Lid
Komt bekend voor: bij mij was dit ook al een automatisme, wat ik nu nog steeds bij mijn huidge ook auto moet doen, want deze valt ook met een aardige smak dicht. (heeft misschien ook te maken met de gemonteerde speakers in de hoedenplank.):489:

Mijn achterklep gaat zo hard dicht dat ik elke keer vrees voor de achterruit...

Hebben wij ook! Zit geen vertraging op ofzo. Wij houden de klep altijd maar vast en het laatste stukje laten we de klep in het slot vallen.

Over het geluiddempend materiaal: Zit bij ons wel onder de motorkap! Lijkt mij standaard eerlijk gezegd hoor. Of het moet aan de uitvoering (luxe) liggen, maar lijkt me stug

Bij mij zat er standaard geen isolatie onder de kap (O1 Elegance 2003). Heb er deze zelf later bijgekocht.

Gieliovd

Forumguru
Bij de diesels schijnt het standaard te zijn en bij de benzine niet.

Persoonlijk wil ik het ook niet echt hoor, hij is al zo stil :)

Ik had hem een keer aan een klasgenoot meegegeven, hij zegt: whaaaat! Ik wist niet eens of hij nou al gestart was!

Bovenaan Onderaan