Geluidsignaal bij binnenkomende SMS op Columbus

SweetRevenge

Actief lid
Ik heb een Columbus met een BT telefoon interface. Mijn telefoon is een Nokia E72.
Alles werkt goed, behalve de binnenkomende SMS'en. Ik krijg enkel maar een visuele melding op het MaxiDOT en op de Columbus, maar geen geluid signaal.
Ik ben al eens door alle menu's gegaan en de manual doorgenomen (ja, en dat voor een man :winkie:) , maar kan hier niets over vinden.
Heeft iemand een idee of je al dan niet een signaal kan krijgen? En zo ja, hoe.

Falcon

Donateur
In een ander topic wou iemand de verbindingstoon weg hebben als een telefoon via bluetooth verbinding maakte met Columbus. Dit moest aangepast worden in VCDS via 77-Telephone -> Adaptation ->

Misschien dat hier ook iets aangezet kan worden voor de SMS toon.

Just a idea.

hemi24

Forumguru
Het kan helpen als je aangeeft welke BT je hebt.
Aangezien je zegt naast een visuele melding op MaxiDOT ook een melding op de Columbus te krijgen, ga ik ervan uit dat je niet de af-fabriek Nokia rSAP-versie hebt?

SweetRevenge

Actief lid
Yep, het is de af-fabriek telefoon integratie met rSAP, geen BT in naplaatsing.

Bij een binnenkomende SMS krijg ik een visuele melding op het MaxiDOT (New message), en eentje op de Columbus welke na een paar seconden weer verdwijnt.
De berichten komen dus wel goed binnen, ik krijg enkel geen akoestische melding.

@Falcon: Thanks, als niemand hier op het forum een oplossing weet, ga ik het eens navragen bij de dealer. Zou anders wel gek zijn dat je dit enkel maar aan kan zetten via VCDS. Ik kan wel tig melodietjes kiezen als ringtone, maar een simpel piepje bij een binnenkomende SMS zit er niet bij.

SweetRevenge

Actief lid
Ik zal de vraag eens anders formuleren: zijn er forumleden die een Columbus hebben, met rSAP functionaliteit, en die wel een geluidsignaal krijgen bij een binnen komende SMS?

RogerS

Forumguru
Volgens mij hoor ik ook een geen piep als er een SMS binnenkomt op de Premium Carkit.

Bovenaan Onderaan