Geluidsisolatie motorkap? (1.6FSI)

hgoor

Lid
Ik heb een vraagje over de vandaag aan mij afgeleverde Octavia Business Edition...

Het is een 1.6FSI 85k/w automaat en ik opende vanavond thuis ook eens even de motorkap en het viel me op dat er helemaal geen (geluids)isolatie in de motorkap zit (wat ik raar vind); je kijkt dus gewoon tegen het staal van de onderkant v/d kap aan terwijl er wel overal de ruimte voor zit.

Hoort dat zo?

Vervolgens: als het normaal is dat er nix zit, kan het kwaad als ik zelf isolatie aanbreng?

Ik denk namelijk dat ie er best wel stiller van wordt (qua interieur) als er wat geluidswerend materiaal in de kap zit.

Ben benieuwd..

Edit: gelijk nog maar een vraag: ik heb het idee dat m'n Xenon lichten veel te hoog staan, maar ik geloof niet dat je ze zelf kan verstellen??? Klopt dat ook?
 

hgoor

Lid
Volgens mij is het idd normaal dat de mpi en fsi geen isolatie hebben. A.s. maandag kan ik mijn nieuwe O2 ophalen (1.6mpi) dus dan kan ik het met zekerheid zeggen.

Hieronder link naar een bericht van GuusO. Die heeft zelf achteraf isolatie laten aanbrengen op zijn 1.6mpi:
http://www.skodaforum.nl/board/showpost.php?p=54594&postcount=20

Hey top voor de reactie: had ik dus zelf ook even moeten doen (zoeken in het forum :blush:).

Maar ik denk dat ik dat ook ga (laat) doen want toch een beetje raar. In de Jetta (en da's toch de meest vergelijkbare auto van VAG) zit namelijk wel een geluidsmat...
 

Frankie

Actief lid
Prijsverschil moet ergerns vandaan komen

Denk niet dat t zoveel met prijsverschil te maken heeft. Maar meer met het feit dat benzine motoren stiller zijn dan diesels. Vraag me trouwens af of je er zo heel veel van merkt in het interieur..!? Is toch meer voor t geluid naar buiten toe.. Maar goed, ik wil GuusO's ervaring niet in twijfel trekken.
 

joergarms

Senior Member
Het isoleren van een motorkap zal weinig tot geen vermindering van het interieurgeluid meebrengen.
Zoals al beschreven werd, voor diesels wordt het wel gedaan omdat die nu eenmaal wat rumoeriger draaien.
Kwaad kan het absoluut niet om het zelf te doen, je kunt onder andere bij www.conrad.nl isolatiematjes kopen.

Xenonverichting wordt door de auto automatisch op hoogte gesteld, onder andere afhankelijk van de belading.
Zelf kun je hier niets aan verstellen, bij de garage wel.
Dus als je echt denkt dat de complete lamp te hoog staat, dan kun je het beste even langsrijden, ze hebben daar de benodigde meetapparatuur.

Suuces ermee, en ook nog gefeliciteerd met je aanwinst.
 

hgoor

Lid
Het isoleren van een motorkap zal weinig tot geen vermindering van het interieurgeluid meebrengen.
Zoals al beschreven werd, voor diesels wordt het wel gedaan omdat die nu eenmaal wat rumoeriger draaien.
Kwaad kan het absoluut niet om het zelf te doen, je kunt onder andere bij www.conrad.nl isolatiematjes kopen.

Xenonverichting wordt door de auto automatisch op hoogte gesteld, onder andere afhankelijk van de belading.
Zelf kun je hier niets aan verstellen, bij de garage wel.
Dus als je echt denkt dat de complete lamp te hoog staat, dan kun je het beste even langsrijden, ze hebben daar de benodigde meetapparatuur.

Suuces ermee, en ook nog gefeliciteerd met je aanwinst.

Ja dank je wel! Ik ben er zeer blij mee. Had m'n mp3 speler al aangesloten enzo en dat klonk best goed. Verder vind ik het gewoon een hele mooie auto..

Ah, ik wist niet dat die Xenon zichzelf afstelt.. Da's wel sjiek. Maar ik ga zeker even lang 'n garage want ik kon m'n eigen licht gisteren zien in de bovenkant (!) van de wegwerkzaamheden borden langs de weg en da's echt niet normaal volgens mij. Valt trouwens echt op als je xenon hebt hoeveel beter zicht dat geeft! Zou nu al niet meer anders willen...

En dank voor de tip over die matten; voor 23 euro laat ik zeker de mogelijkheid tot wat meer demping niet liggen...

Gr,

Henk
 

___JC___

Forumguru
Ah, ik wist niet dat die Xenon zichzelf afstelt.. Da's wel sjiek. Maar ik ga zeker even lang 'n garage want ik kon m'n eigen licht gisteren zien in de bovenkant (!) van de wegwerkzaamheden borden langs de weg en da's echt niet normaal volgens mij. Valt trouwens echt op als je xenon hebt hoeveel beter zicht dat geeft! Zou nu al niet meer anders willen...

Dit heb ik ook. Je lampen staan volgens mij niet te hoog maar verkeersborden reflecteren de xenon waardoor het lijkt of je lampen te hoog staan. Kan volgens mij geen kwaad.
 
Ja dank je wel! Ik ben er zeer blij mee. Had m'n mp3 speler al aangesloten enzo en dat klonk best goed. Verder vind ik het gewoon een hele mooie auto..

Ah, ik wist niet dat die Xenon zichzelf afstelt.. Da's wel sjiek. Maar ik ga zeker even lang 'n garage want ik kon m'n eigen licht gisteren zien in de bovenkant (!) van de wegwerkzaamheden borden langs de weg en da's echt niet normaal volgens mij. Valt trouwens echt op als je xenon hebt hoeveel beter zicht dat geeft! Zou nu al niet meer anders willen...

En dank voor de tip over die matten; voor 23 euro laat ik zeker de mogelijkheid tot wat meer demping niet liggen...

Gr,

Henk

Xenon verlicht de borden, en ander reflecterend materiaal, erg goed.
Mijn Xenon stond ook veeeel te hoog.
Standaard staat deze koplampunit vaak hetzelfde als de gewone halogeen unit.
En dat is veel te hoog.
Je kunt het in de garage vragen of ze hem lager willen zetten.
Ik kan je hun antwoord wel vast geven.
Dat kan niet.
Dat zeggen ze namelijk allemaal, maar het kan wel.
Je moet ze de technische beschrijving maar eens laten lezen die ze daar hebben liggen.
Mijn lampen zijn nu veel lager afgesteld en ik heb geen last van seinende tegenliggers meer, maar ik zie zelf ook geen steek meer in het donker.
Nu staan ze namelijk weer veel te laag, ik heb maar een lichtbundel tot 30 meter voor mijn auto.
Dezelfde bundel als dat je standaard halogeen helemaal omlaag draait.
Nu kan ik dus weer voor de 3e keer terug om ze nu eindelijk eens goed af te laten stellen.

Xenon regelt zelf de hoogte, dat is verplicht net als de sproeiers, er zitten sensoren op de voor en achter as die de stand van de auto meten en zo de verlichting afstellen.
Als je de auto in het donker start zie je de bundel ook eerts omhoog, omlaag en dan goed staan, dat is ook die regelunit.
Bij jou moet de 0 lijn, basis, opnieuw afgesteld worden.
Ik adviseer je wel om je hele kofferbak leeg te halen anders staan ze net als bij mij weer veel te laag.
 

sitechris

Donateur
ik zie trouwens veel Octi's rijden waar het xenon te hoog staat en verblindt. Ik heb de mijne ook lager laten zetten, want ik kreeg wel erg veel signalen van tegenliggers. Sindsdien is het verder prima, genoeg zicht over.
 
Bovenaan Onderaan