Geluidskwaliteit Canton speakers

dimi74

Banned
Mij is het opgevallen dat bij vochtig weer, zoals vorige week sneeuw/ veel regen mijn speakers niet strak klinken, alsof de conus vochtig is.

Zijn er meer mensen die dit herkennen?

dirkie996

Forumguru
Mij is het opgevallen dat bij vochtig weer, zoals vorige week sneeuw/ veel regen mijn speakers niet strak klinken, alsof de conus vochtig is.

Zijn er meer mensen die dit herkennen?
Nog niets van gemerkt, dit wel met 'n Octavia 3 fl van mei'17.

Horkje

Forumguru
Hier ook geen verschil gemerkt met de Canton speakers en subwoofer.

Wel eerlijk toegeven dat ik sinds ik deze Skoda rij (november 2017) echt bijna alleen maar ruk-koud-nat weer heb meegemaakt.

Dus of mijn geluid blijft hetzelfde of zou nog beter kunnen worden bij droog weer. Kan niet wachten. Droog, zonnetje, dakkie open en volop muziekje lekker hard......

Bakkertje

Forumguru
Ik heb geen canton maar ik heb wel het idee dat bij een koude start de lage tonen in het begin gedempt worden. Alsof het systeem rekening houdt met het opwarmen van de luidsprekers ;)
Het kan ook tussen m'n oren zitten en ik ben ervoor naar de dokter geweest, maar die kon niets vinden ..

dimi74

Banned
In mijn vorige Octavia had ik hier ook al last van. Speakerconussen klonken bij vochtig weer ook minder goed.

Iemand hier toevallig zijn deuren laten dempen.
Weet niet of dit de oplossing is maar komt denk ik de geluidskwaliteit sowiezo ten goede.

Bovenaan Onderaan