gepiep bij achteruit rijden?

DareDevil

Actief lid
Hallo allemaal,

Wie o wie kan mij helpen, ik heb steeds als ik achteruit rij een piep geluid wat kan dit zijn?

Iemand ervaring hoe ik dit kan oplossen?

Graag zie ik jullie antwoord tegemoet.

Jasper

Br3cht

Actief lid
Waar hoor je het vooraan/achteraan

mogelijkheden:
ofwel het aanschakelen van het PDC
ofwel zijn het de remtrommels die door het ophopend vuil gaan wrijven met de remblokken en dus piepen

DareDevil

Actief lid
Waar hoor je het vooraan/achteraan

mogelijkheden:
ofwel het aanschakelen van het PDC
ofwel zijn het de remtrommels die door het ophopend vuil gaan wrijven met de remblokken en dus piepen

Remtrommels zijn laatst 2 weken geleden helemaal schoongemaakt!
Wat is het pdc?

Ik denk dat het otch achterzit!

Het is alleen bij het achteruit rijden

Gieliovd

Forumguru
Had ik ook een tijdje, volgens mij gewoon de achterremmen. Ik had schijfremmen achter, ik denk dat het handremmechanisme een beetje aanloopt of gewoon de blokjes een beetje trillen.

Ik zou het even aankijken en anders (laten) nakijken.

PDC = park distance control, parkeersensoren.

DareDevil

Actief lid
Had ik ook een tijdje, volgens mij gewoon de achterremmen. Ik had schijfremmen achter, ik denk dat het handremmechanisme een beetje aanloopt of gewoon de blokjes een beetje trillen.

Ik zou het even aankijken en anders (laten) nakijken.

PDC = park distance control, parkeersensoren.
die heb ik niet!

Ik heb trommel, wat kan het dan zijn?

Gieliovd

Forumguru
Psst, pas op met quoten, straks heb je de mods weer op je nek.

Tja... dan ga ik toch voor aanlopende remschoenen. Speel maar eens met je handrem en kijk wat hij doet.

cvegreen

Forumguru
Trommel remmen kunnen nog makkelijker gaan piepen dan schijfremmen , dus kan het dat wel zijn . Ik weet nu niet of het iets uitmaakt of ze nog maar net nieuw zijn . Remmen kunnen wel soms vreselijk gaan piepen .
Gaat het piepen ook anders gaan klinken als je sneller rijdt ?

Ronnie

Forumguru
Ik heb het ook, met name bij vochtig weer. Het ligt aan het opstellen van de remvoeringen (geen blokken!) in de trommels. De ruimte die het opstelmechaniek overlaat is minimaal. Bij achteruitrijden veranderd de positie van de voeringen een paar mm (zit iets speling op de voeringen) waardoor ze iets aanlopen. Verder niets schokkends. Ik heb geprobeert het weg te krijgen door de voeringen iets schuiner af te slijpen, dit had echter maar voor korte tijd resultaat. Ik heb het opgegeven er iets aan te doen. Wanneer het een beetje warmer(droger) wordt is het weg.
Wanneer je even de handrem aantrekt onder het rijden is het weg.

Br3cht

Actief lid
maar heb je nieuwe remmen?
dan kan het zeker het geval zijn als de dealer /jezelf geen schuin kantje heeft/hebt gemaakt aan de voeringen

DareDevil

Actief lid
Het klopt wat Ronnie zegt, het is puur met vochtig weer! als het nou eens op houdt met regenen en sneeuwen!
Ik ga het wel even proberen met het optrekken van de handrem tijdens het rijden.

Thanks Ronnie goede tip!!!

van_der_P

Senior Member
Je kunt natuurlijk proberen om zoveel mogelijk vooruit te rijden.:grin::grin: Volgens mij is daar een auto(ook een Skoda)voor bedoelt:yeah:

Bovenaan Onderaan