Gerammel linksachter

peetvdouden

Nieuw lid
Van alles al gecontroleerd wat er maar kon rammelen, zoals afwerking kofferbak en binnenbekleding wielkast.
Volgens garage ruimte op schokbreker?
Lijkt nu met nat weer wat minder te zijn.
Wat kan dit zijn?

nemo

Senior Member
Van alles al gecontroleerd wat er maar kon rammelen, zoals afwerking kofferbak en binnenbekleding wielkast.
Wat kan dit zijn?

Wanneer hoor je het geluid? In een bocht of als je over een drempel rijdt?

Ronnie

Forumguru
Wat kan dit zijn?
Simpel: Schokbreker even stevig proberen heen en weer te draaien, kijken of er speling op de rubbers zit.(boven en onder) Het vocht in de atmosfeer zorgt voor "smering" van de rubbers, vandaar dat het nu minder lijkt.
Schokbrekers (altijd per twee) vervangen is ook niet zo moeilijk.

Erik_NL

Forumguru
Van alles al gecontroleerd wat er maar kon rammelen... Lijkt nu met nat weer wat minder te zijn.
Wat kan dit zijn?
met wat geluk zijn enkel de rubbers wat uitgedroogd.
Preventief spuit ik tegenwoordig de rubbers voor en achter in met Teflon spray of Ballistol bij elke wissel zomer- <=> winterwielen.
Kleine moeite die wel verschil lijkt uit te maken.

peetvdouden

Nieuw lid
Wat kan dit zijn?

Probleem opgelost.
Was ruimte in de bovenste bevestiging van de schokbreker.
Ruimte opgevuld en voorzien van nieuwe ringen.

Hallo hallo, een hele oude discussie, maar het sluit hier wel op aan...

Wanneer ik onder m`n motorkap kijk zie ik dat er bovenop m`n veerpoten/uiteinde schokbrekers ruimte zit.
Van andere auto`s kan ik me allen nog herinneren dat deze ruimte daar nooit zat.
Kort gezegd: Is het normaal dat je onder de "dekseltjes' (links en rechts in de hoek onder de klep) een halve a 1 cm ruimnte hebt?

Thanks

Bovenaan Onderaan