rjmz3705
Lid
Gisteren heb ik een proefrit gemaakt in een Yeti 1.2 Tsi Ambition.
Aangezien ik zelf een 1.6 motor in de Octavia II gewend ben, kon deze 1.2 motor in de Yeti mij wel bekoren. Omdat deze Yeti echt vers van de pers was met nog maar 75 km op de teller, maakte deze ondanks de lage kilometerstand geen langzame indruk. De auto zal na de inrijperiode stiller, sneller en zuiniger worden. De auto liet zich snel opschakelen ( volgens de schakelindicator op de display) bij 60 km/h 1500 tpm, en bij een snelwegsnelheid van 120 km/h zo'n 2500 tpm. De Yeti 1.2 maakt dus relatief weinig toeren. Het motorgeluid is wel wat aanwezig maar niet echt storend, je hoort veel meer de afrolgeluiden van de banden.
De 1.2 Tsi motor kan goed overweg met deze Yeti .
Ondergemotoriseerd is de Yeti in ieder geval niet met deze basismotor.
De kracht van de motor overtreft de huidige 1.6 liter zonder turbo.
Bij Volkswagen hebben ze de Golf 6 nu ook voorzien van deze motor, en de normale 1.6 uit het programma gehaald en is nog alleen te krijgen als BiFuel versie.
Aangezien ik zelf een 1.6 motor in de Octavia II gewend ben, kon deze 1.2 motor in de Yeti mij wel bekoren. Omdat deze Yeti echt vers van de pers was met nog maar 75 km op de teller, maakte deze ondanks de lage kilometerstand geen langzame indruk. De auto zal na de inrijperiode stiller, sneller en zuiniger worden. De auto liet zich snel opschakelen ( volgens de schakelindicator op de display) bij 60 km/h 1500 tpm, en bij een snelwegsnelheid van 120 km/h zo'n 2500 tpm. De Yeti 1.2 maakt dus relatief weinig toeren. Het motorgeluid is wel wat aanwezig maar niet echt storend, je hoort veel meer de afrolgeluiden van de banden.
De 1.2 Tsi motor kan goed overweg met deze Yeti .
Ondergemotoriseerd is de Yeti in ieder geval niet met deze basismotor.
De kracht van de motor overtreft de huidige 1.6 liter zonder turbo.
Bij Volkswagen hebben ze de Golf 6 nu ook voorzien van deze motor, en de normale 1.6 uit het programma gehaald en is nog alleen te krijgen als BiFuel versie.