Gerommel uit de versnellingsbak

ervaringen met lagers in versnellingsbak

• Ja en de versnellingsbak is vervangen

Stemmen: 0 0,0%
  • Ja en de versnellingsbak is gereviseerd

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    13

A.Kortleve

Nieuw lid
Ik rijdt nu al weer 2,5 jaar met mijn Roomster. Ik heb er iets meer dan 50000 km mee gereden en was altijd zeer tevreden met mijn auto.
Er zijn nu problemen met de versnellingsbak en dat is niet zo leuk. Als de 1e versnelling er in is gelegd, komt er een nare ratel uit. Volgens mij is dit een kapot lager. Volgens de garage overigens ook. Het geratel neemt wat toe en is nu ook te horen als ik er geen versnelling in leg en alleen de koppeling op laat komen. Zijn er nog meer mensen hier met vergelijkbare ervaringen? Ik gebruik mijn auto altijd netjes. Blijkt ook uit mijn gemiddeld gebruik van 1:16 gemiddeld ongeveer. Volgens mij is dat netjes voor de 1.2 TFSI motor met 86 pk.

Laatst bewerkt:

AGTon

Forumguru
2.5 jaar en 50d KM. Mijn inzien gevalletje garantie / coulance.

Of is de auto ouder met meer KM ?

gr

A.Kortleve

Nieuw lid
Ik heb het gelezen. Knap werk. Bij mij is het alleen de eerste en tweede versnelling waar ik herrie op hoor. Ik hoop dat het allemaal snel geregeld wordt.
@AGTon Nee ik hebt de auto juni 2011 gekocht. en nu precies 50806 km mee gereden.

Race Eend

Forumguru
Hmm, waardeloos dit, kwam voorheen weinig voor met de VAG versnellingsbakken.

Las op het audiforum ook al dat er enkele 1.2 TSI 86pk versies waren met bakproblemen bij zeer lage km-standen.

Skoda_Fan

Actief lid
Bij onze Polo 1.2TSI / 105pk is de bak onlangs vervangen bij net iets meer dan 30.000km (net binnen de 2 jr garantie). Er zat een vreemd metaal achtig geluid in. Eerst dacht men aan de ketting (is dus ook vervangen), toen de turbo (2 x vervangen), toen een homokineet (niet vervangen) en toen de versnellingsbak (zat erg veel gruis in aldus de dealer, geen verkleuringen). Nu met nieuwe bak alles oke. Let wel dit is een 6-bak. Volgens mij zit op een 1.2 TSI / 86pk een 5-bak. Geen idee of dit nagenoeg dezelfde bakken zijn?

A.Kortleve

Nieuw lid
Nieuwe ontwikkelingen: Inderdaad het is een lager uit de versnellingsbak. Er komt een nieuwe bak onder. Daarop krijg ik weer twee jaar garantie.:yeehaa:Wat minder is dat de reparatie niet helemaal wordt vergoed. :pieker: Ik moet ⅓ betalen en zij ⅔ van de kosten. Anders kon er geen garantie op gegeven worden want er was dan niet wat gekocht. Volgens mij had ik al een auto gekocht. Toch? Het zal nu bij elkaar ongeveer €300,- gaan kosten.
Afijn morgen komt hij weer terug. Wat wel heel prettig is, dat ik voor de twee dagen een auto mocht lenen. Een Suzuki Swift. Het ziet er wel aardig uit maar rijdt bij lange na niet zo fijn als mijn eigen roomstertje.
@ap.kuiper Tjonge, is dat nu een maandagochtend exemplaar? Jammer wat een gedoe.
@Race Eend Zou je eens een linkje kunnen toevoegen? Ik heb wat zitten lezen maar kon er niks over vinden.

@ allemaal dank voor jullie bijdragen.

A.Kortleve

Nieuw lid
Vandaag de auto opgehaald. Ik moest toch in Sneek zijn. Daar stond hij al te blinken. Hij was helemaal schoongemaakt, dan zag je al die afdrukken op de auto niet zo, dat was zo'n raar gezicht. :thumbsup: De rekening viel niet tegen. Dat wil zeggen ik had op ongeveer €300,- gerekend. Ik moest €259,05 betalen. Al met al niet ontevreden.:jaja:Alleen het inleggen van de achteruit moet je nog wat meer kracht zetten. Er zit een nieuwe bak onder. En Tjonge wat rijdt dit een stuk beter dan die Swift. Daarin stuiterde ik alle kanten op. :banghead:Wat wil je er zaten 17" wielen onder. Kneeterhard Het leken wel houten wielen. Niet mijn kopje thee. Snel de rekening in de map stoppen en vergeten.
Dank voor al jullie reacties.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan