Geschakelde 12v aansluiting kofferbak

R.Heikamp

Forumguru
Hallo weet iemand of het simpel is te realiseren om de bestaande (constante) 12v aansluiting in de kofferbak om te zetten in een geschakelde 12v dus bij contact uit geen stroom?

R.Heikamp

Forumguru
beetje late reactie maar mijn doel is een koelbox achterin te hebben staan maar niet bij iedere stop de kabel eruit te trekken of er in te doen als we gaan en gekoeld drinken is op langere afstanden wel fijn helaas is het dashboard kastje net te klein ondanks dat die gekoeld is passen er net 2 flesjes in

bouw een relais tussen die aansluiting in je kofferbak. stuurstroom van af je contactslot en klaar. 7 euro en 50 cent aan materiaal. en wat tijd van je zelf

CDK

Forumguru
op de Skoda koelkast zit een schakelaar die hem automatisch uitschakelt als je de motor uit zet, kan je de stekker gewoon laten zitten;)

R.Heikamp

Forumguru
op de Skoda koelkast zit een schakelaar die hem automatisch uitschakelt als je de motor uit zet, kan je de stekker gewoon laten zitten;)
beetje late reactie maar ik heb een campingaz smart cooler electric 25L mede omdat ik de skoda koelbox net iets te prijzig vindt.
Is het niet iets simpels om bijvoorbeeld in de zekeringkast een zekering door te lussen? zo ja hoe?

CDK

Forumguru
beetje late reactie maar ik heb een campingaz smart cooler electric 25L mede omdat ik de skoda koelbox net iets te prijzig vindt.
Is het niet iets simpels om bijvoorbeeld in de zekeringkast een zekering door te lussen? zo ja hoe?
Daar staan niet al te beste reviews over op het www......., deze 'koelkast' koelt 16 graden onder de omgevingstemperatuur, dus als het in de auto 30 graden dan is het 14 graden (als je geluk hebt) in de 'koelkast' voor het koelen in een warmere omgeving heb je een compressor koelkastje nodig en die zijn idd wat duurder.
Om op jouw vraag terug te komen of het technisch mogelijk is om je huidige koelkast aan te passen is dat hij je accu niet leeg trekt...., dat zal ongetwijfeld mogelijk zijn, maar ik ben geen elektriciën, dus daar kan ik je niet mee op weg helpen helaas.

greetz Corné

R.Heikamp

Forumguru
Daar staan niet al te beste reviews over op het www......., deze 'koelkast' koelt 16 graden onder de omgevingstemperatuur, dus als het in de auto 30 graden dan is het 14 graden (als je geluk hebt) in de 'koelkast' voor het koelen in een warmere omgeving heb je een compressor koelkastje nodig en die zijn idd wat duurder.
Om op jouw vraag terug te komen of het technisch mogelijk is om je huidige koelkast aan te passen is dat hij je accu niet leeg trekt...., dat zal ongetwijfeld mogelijk zijn, maar ik ben geen elektriciën, dus daar kan ik je niet mee op weg helpen helaas.

greetz Corné

ik snap waar jij heen wil maar dat maakt mij niets uit het is een koelbox geen koelkast en als het 30 is in de auto hoe heerlijk is het dan als je een drankje drinkt met een temperatuur van rond de 14 het hoeft van mij echt geen 7 graden ofzo te zijn.

mocht er iemand anders een simpele mogelijkheid zien om dit om te zetten hou ik me aanbevolen ben zelf een beetje voorzichtig met het anders aansluiten in de zekeringkast vandaar ;)

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
ik snap waar jij heen wil maar dat maakt mij niets uit het is een koelbox geen koelkast en als het 30 is in de auto hoe heerlijk is het dan als je een drankje drinkt met een temperatuur van rond de 14 het hoeft van mij echt geen 7 graden ofzo te zijn.
Ok prima, ik wil graag mijn boterhammetjes met bederfelijke vleeswaren tijdens een dagtrip of vakantie ook goed houden, maar in jouw geval voldoet hij prima als koelbox, zeker als je koelelementen zou toevoegen.

Laatst bewerkt:

R.Heikamp

Forumguru
Ok prima, ik wil graag mijn boterhammetjes met bederfelijke vleeswaren ook goed houden, maar in jouw geval voldoet hij prima als koelbox, zeker als je koelelementen zou toevoegen.

Ik heb hem ook puur aangeschaft als koeler voor flessen drinken etc, als je een lange rit rijdt dan is het wel fijn dat het kouder is dan de omgevingstemperatuur.
Tuurlijk als je een eind moet rijden voor je boodschappen is het een ander verhaal, maar dat is overbodig aangezien de supermart 200 meter verderop zit in mijn geval.

• Leuk
Waarderingen: CDK

R.Heikamp

Forumguru
ik wil hier toch weer even op terug vallen mede omdat het gewoon irritant is en wil dan ook gelijk de interieur 12v aanpassen.

kan iemand mij hier misschien mee helpen aangezien ik een leek ben op autoelektronicagebied?

Bovenaan Onderaan