Gescheurde start-stopknop Kessy

Space_NL

Senior Member
Mijn start-stop knop reageert soms niet zoals ik zou verwachten, en moet soms twee of drie keer drukken om te starten of juist te stoppen.

Uiteraard ben ik soms te ongeduldig, dus dan druk je iets harder.... en scheurt de knop.

Weet iemand of dit zelf te vervangen is? zo ja, welke bestelnummer heb ik nodig voor de knop?

Canon-Eye

Forumguru
Geen idee - maar als je een nieuwe hebt gescoord, zou je kunnen overwegen om iets (1/2 of 3/4 seconde) langduriger te drukken i.p.v. harder, om 'm heel te houden...

Antera

Donateur
Hij is zeker vervangbaar , even eruit halen als hij toch niet werkt en het onderdeelnummer bekijken of langs de dealer even vragen

JeSko

Forumguru
Hoe krijg je dat eigenlijk kapot, snap ik iig niks van :laugh:

Die start stop knoppen zijn ook gewoon een gimmick, heeft totaal geen nut, en faalt erg vaak, ook bij andere merken. In mijn vriendenkring en familie ook vaak problemen mee, Nissan, Mercedes, BMW, Volvo en Peugeot ( zo uit mijn hoofd ) allen met start stop die het soms laat afweten, zeker als het batterijtje van de sleutel leeg aan het lopen is herkent die rommel de sleutel niet en dan ben je aan het klooien, je zal maar snel door moeten:banghead:

CDK

Forumguru
Werkt altijd, in de Fabia al ruim 4 jaar en in de Kodiaq al ruim 2 jaar, dus vaak falen is hier zeker niet aan de orde!

JeSko

Forumguru
No way, rij nu m'n 5e auto met Keyless Entry en heb tot op heden nooit 1 x een probleem gehad...

Bizar, ik heb andere ervaringen rondom mij, bij Nissan ( Pulsar ) weet ik bv dat het erg vaak gewoon niet wilt werken, ook iemand met zijn Mercedes ( nieuwe C ) heeft al gehad dat zijn sleutel niet gevonden werd toen hij wilde vertrekken.

Werkt altijd, in de Fabia al ruim 4 jaar en in de Kodiaq al ruim 2 jaar, dus vaak falen is hier zeker niet aan de orde!

Bij Skoda weet ik het ook niet he jongens, alleen bij andere merken, Skoda heb ik niet vernoemd, zelfs geen VAG wagen...

Alleen heeft de topic starter er blijkbaar wel al issues met gehad...?

Laatst bewerkt door een moderator:

Japanese Power

Donateur
Met de straling van je telefoon in je broekzak pal naast je autosleutel heb je een grotere kans op een verstoord signaal waardoor de auto niet ontgrendeld of niet start. Haal je de telefoon op dat moment weg bij de sleutel en het probleem bestaat niet meer. Beide apparaten versturen signalen en dat kan wel eens bijten.

JeSko

Forumguru
@Japanese Power

Nog niet aan gedacht, bij de Pulsar ( is die van mijn Oma ) zit haar handtas idd altijd vlak aan het vakje waar ze de sleutel in legt, kan dus zijn dat haar gsm steeds dat signaal verstoord?

• Leuk
Waarderingen: CDK

JeSko

Forumguru
Het zou kunnen. Mijn vrouw had dit euvel waardoor ik erachter kwam. Nu geen problemen meer.

Thanx voor de tip! Als dit de oplossing is zou dat geweldig zijn, het is zeker voor een oud vrouwtje alleen niet tof dat ze het gevoel heeft dat ze niet op haar auto kan rekenen. Ik test het morgen meteen!:thumbsup:

hemi24

Forumguru
Geen aftermarket alarm of startonderbreker? Dan zou ik beginnen met daar eens een nieuwe batterij in te plaatsen...

Een knop kapot drukken is wel een prestatie op zich, wat wel behoorlijk lomp is!!!

Space_NL

Senior Member
Een knop kapot drukken is wel een prestatie op zich, wat wel behoorlijk lomp is!!!

Heb er toch niet eens heel hard voor moeten drukken. Auto is vijf jaar Belg geweest voor ik hem kocht, wie weet zat er al een scheurtje in ofzo ..

Space_NL

Senior Member
Hij is zeker vervangbaar , even eruit halen als hij toch niet werkt en het onderdeelnummer bekijken of langs de dealer even vragen

Zal eens op YouTube kijken hoe die knop er uit moet, want dat is nu net de hamvraag. Lokale garage heeft twee prima monteurs, maar in mijn ervaring scheelt het geld als ik al weet wat wel en wat niet vervangen moet worden.

hemi24

Forumguru
Zoiets?

632953550.png

https://www.eskoda-shop.cz/ovladace-prepinace-spinace-12013/8638-Start-stop-spínač-3T0905217B-WHS

Laatst bewerkt:

hendrik38

Forumguru
De kessy schiet soms idd in de stress van een telefoon die je ernaast in de zak hebt. Dat werkt niet lekker samen. Voor de rest ben ik er heel tevreden over.

Laatst werd mijn huidige auto door een berger weg gehaald en die ging in de auto zitten met zijn afstandbediening van de laadklep. Toen schoot de auto helemaal in alle blokkades. Allemaal toeters en bellen op het dash. Toen hij de afstandbediening uit zetten was het weg. Vond de auto ook niet leuk.

JeSko

Forumguru
@hendrik38

Toch jammer, het maakt het er allemaal niet makkelijker op, er zit zoveel tech op de auto's dezer dagen dat je wel meer en meer elektrische en softwarematige problemen gaat krijgen.

Bovenaan Onderaan