Gestolen kentekenplaten

Zoals de meeste mensen sta ik niet altijd bij alles stil, meestal niet trouwens. Zo ook niet bij de vraag hoe de kentekenplaten bevestigd zijn. Sinds vandaag weet ik dat dus wel: wip aan de zijkant de plaat een beetje uit de houder, en trek hem er dan in de lengte richting uit. Je zadelt de eigenaar zo op een eenvoudige wijze op met een direkte kostenpost van zo'n 75 euro. Daar kwam ik vandaag dus achter
mad.gif
Zodra ik de nieuwe platen heb toch maar even bij de dealer langs om de bevestiging wat degelijker te laten doen, iets wat ze wat mij betreft 'in the first place' al hadden moeten doen. Doe er uw voordeel mee.

Jpoers

Lid
popnageltje (verder geen commentaar nodig lijkt me,

afhalen lukt alleen met een hoop geweld of de popnagels uitboren.

DJNeO

Actief lid
erg irritant is dat... ik ben 1 keer kenteken plaat verloren, is idd behoorlijk wat poeha om te regelen, zker als je auto net op dat moment voor de keuring moet wat dus niet mag met witte platen...
frown.gif

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Jpoers</font><hr />

popnageltje (verder geen commentaar nodig lijkt me,
afhalen lukt alleen met een hoop geweld of de popnagels uitboren.

[/ QUOTE ]

Hamertje en iets als bijv. een schroevendraaier is voldoende, een tikkie onder de kop en los (is seconden werk).
xyxthumbs.gif

Rallye

Forumguru
Ik begrijp daarom dan ook niet waarom alle VAG-auto's de nummerplaat op deze wijze hebben gemonteerd. Bij mijn Peugeot is hij standaard gepopt.

Jpoers

Lid
Klinkt als iemand met ervaring?

Toch niet toevallig meerder nummerplaten thuis liggen hé ??

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Jpoers</font><hr />

Klinkt als iemand met ervaring?

Toch niet toevallig meerder nummerplaten thuis liggen hé ??

[/ QUOTE ]

Voor mijn werk moest ik regelmatig popnagels uitboren. Toen kwam ik eens op het idee om ‘m af te hakken en wat bleek een fluitje van een cent.

Sindsdien hamertje schroevendraaiertje en hoppa.
xyxthumbs.gif

En geen geklooi meer met een boortje vol met ringetjes.

I3art

Nieuw lid
Als je nu het popnageltje niet helemaal stuk trekt, maar gaat tot het klemt. Dan de tang eraf halen en het pinnetje afknippen, blijft het pinnentje in het kopje zitten. Zowel uitboren als afhakken is dan weer ietsje moeilijker.

purk

Senior Member
alleen voor de apk hoef je geen andere platen meer te monteren, wel voor de politie.

EdK

Forumguru
Ik heb begrepen dat dat 1-tje (en verder) is afgeschaft.

klopt, maar je behoud wel in je kenteken papieren een aantekening !!

Net als je een aantekening krijgt bij aanhouding voor te veel :473: op , maar dat verder ook niet kunt zien aan de auto dmv een bierpul op de kentekenplaat :yeah:

Gieliovd

Forumguru
Is dat ook verbonden aan bepaalde hoeveelheden (promilages)?

Net zoals 30 te hard op buitenwegen en 40 te hard op snelwegen?

L-X

Lid
klopt, maar je behoud wel in je kenteken papieren een aantekening !!

Net als je een aantekening krijgt bij aanhouding voor te veel :473: op , maar dat verder ook niet kunt zien aan de auto dmv een bierpul op de kentekenplaat

Heh, dat zou volledig averechts werken vrees ik: half nederland zou er wel zo'n pul op willen :473:

Bovenaan Onderaan