Getunde TSI 86 PK

Faabtsi

Actief lid
Vandaag bij de heren van jd geweest! Top service en lekkere koffie :)
Voor iedereen die twijfelt aan een jd power kuur doen!!!
Ok het is een fors bedrag maar moet zeggen, dit was vooraf weloverwogen,
Anders had ik wel de 105 pk versie gekocht ;)

Heb nu ongeveer 250 km gereden naar de tuning (terug weg).
Man man een totaal andere auto. Vooral op de snelweg! Heerlijk.
En dikke duim voor de heren van jd.

F4C17321-09E7-4E30-8A35-8ECD364B7400-5601-0000063B20697BD2.jpg

Noord26

Forumguru
Zo te zien de ingang zonder rollenbank? Verschil is idd enorm bij net 86pk blokje. Ga je veel plezier van hebben!

sitechris

Donateur
Het 86 pk blok kan idd net wat pepertjes gebruiken. En de winst die je kunt halen is significant. Hoeveel pk heb je nu?

Faabtsi

Actief lid
Naar verwachting inderdaad zo'n 140 pk, via vcds piekte hij in de testfase al op 228 nm ik rij wel op ron 98! Maar hij pingelde nog wat bij vollast, de batch ron98 wat nu te koop is is niet van super kwaliteit, at merkte ze bij jd ook al bij hun test auto. Moet wel eerlijk erbij zeggen dat mijn auto nog nooit! Ron95 in de tank heeft gehad. En ik heb een andere luchtfilter gemonteerd. Een green openluchtfilter.

CDK

Forumguru
dat zal idd genieten zijn van 86 naar 140 paarden, veel plezier er mee!

greetz Corné

piair1982

Forumguru
Ben benieuwd naar je brandstof verbruik nu, ook je verdere ervaringen.

ik sta zelf nog in dubio. Als ik ga tunen wordt het wel via JD. :)

veel plezier met je krachtpatser! ;)

CDK

Forumguru
elke goede tuning is een een genot en zeker als je er 54pk bij krijgt! in mijn geval waren het er 32 en ook dat is goed merkbaar, het voelt allemaal nog soepeler krachtiger en beter aan :)

Joske

Forumguru
Meer dan 60% vermogenswinst! Tja, dat kan je niet anders dan voelen :D
Ben ook wel benieuwd naar brandstofverbruik voor en na..

Faabtsi

Actief lid
Meer dan 60% vermogenswinst! Tja, dat kan je niet anders dan voelen :D
Ben ook wel benieuwd naar brandstofverbruik voor en na..

Heb op de terug weg na niet meer gereden met de auto, brandstof verbruik voor was ongeveer 1 op 16 met gecombineerd stads en snelweg kilometers! Toen we van de week op vakantie waren heb ik net niet 1 op 20 gereden. Zal het brandstof verbruik eens gaan bij houden na de tuning :) .

Aan allen:

Het verschil merk je heel goed. Het is nu echt een vlot auto'ke geworden, geen rs maar toch snel genoeg. Het is het geld meer dan waard. Voordat ik deze auto kocht ook in de 105 pk gereden maar vond toen de meerprijs van pak hem beed 1500 euro niet waard! Op aanraden van mijn dealer (auto primear Sittard) toen de 86 pk gekocht om deze dan bij jd te laten tunen, voor het geld dat ik over heb gehouden natuurlijk nog wat leuke opties aankunnen vinken ;)

Rosinfield

† In Memoriam
Wanneer je blijft rijden zoals je ervoor deed, zal het verbruik iets gunstiger zijn. Maar daar moet je je ook weer niet al te veel van voorstellen

Faabtsi

Actief lid
De auto is via de obd getuned! Met de box heb je niet zoveel vermogenswinst als bij de obd tuning!
Als ik het voor het brandstof verbruik zou doen dan kocht ik wel een greenline ;) haha.
Wat de auto verbruikt maakt me niet zo heel veel uit :) als je maar plezier hebt aan elke rit die je met een auto maakt. ;)

Rosinfield

† In Memoriam
dat ontloopt elkaar slechts weinig hoor. Het is wel "zuiverder" en heeft een iets beter resultaat mits je op 98 rijdt, vanwege de invloed op het ontstekingstijdstip (als ik RaceEend hier juist citeer).

Faabtsi

Actief lid
Als je de 86pk versie zou doen met een box dan heeft de auto niet het zelfde eindvermogen als de 105pk met een box! De 86 en 105 pk zijn de zelfde motoren! Dus ze als je voor de obd tuning kiest maakt het niet uit welke moter je hebt. Dacht dat jd nu alleen maar obd tuning levert voor deze auto. Maar daar kan Mark, raceeend meet uitsluitsel over geven.

dcd

Nieuw lid
mag ik vragen wat die tuning gekost heeft,iedereeen verteld moet je doen mar de prijs hoor je niet

Bovenaan Onderaan