Abo
Lid
Op zaterdag 11-8-2007 was ik onderweg naar Dortmund. Plotseling ging het motormanagementlampje branden en ik voelde dat de motor minder kracht had. Na 10 minuten stopte de motor er helemaal mee en stond ik in Duitsland met panne op de vluchtstrook van de Autobahn. Jemig, ik was slechts 15 min. verwijderd van Dortmund.
Dan maar de Skoda mobiliteitsdienst bellen in Duitsland, maar deze kon ik niet bereiken omdat ik vermoedelijk iets verkeerd deed met mijn GSM. Vervolgens de Nederlandse Skoda mobiliteitsdienst gebeld en deze was zo vriendelijk om mij door te verbinden. Vervolgens kreeg ik een alarmcentrale aan de telefoon die mij mededeelde dat het wegslepen niet gratis was. Het wegslepen in het buitenland is namelijk alléén het 1e jaar gratis en aangezien mijn auto 2 ½ jaar oud was moest er betaald worden. Het deerde me eigenlijk niet, ik moest van de Autobahn af. De sleepdienst bracht mij en de auto naar de Skoda dealer Automobile Friedenseiche GMBH in Bochum.
In de showroom zat o.a. een keurige heer achter een buro en ik dacht dat het een verkoper betrof, maar dat had ik mis. Het bleek de werkplaatschef te zijn ! Deze zeer klantvriendelijke meneer hoorde mijn probleem aan en stelde mij helemaal op mijn gemak. Ik kreeg een kop koffie aangeboden en ik moest me géén zorgen maken, hij zou alles regelen. Hij voegde de daad bij het woord en ging direkt aan de slag met mijn auto. Na ongeveer een uur was de auto weer in orde, de oorzaak bleek een kapotte bobine te zijn van cylinder 3. De rekening moest ik wel betalen omdat de auto al uit zijn garantie was. Wel deelde hij mede dat ik alle kosten, dus ook van de sleepdienst, in Nederland vergoed zou krijgen i.v.m. de mobiliteitsgarantie. De rekening werd keurig uitgelegd wat er betaald moest worden, o.a. was er maar een half uur arbeidsloon berekend terwijl ik zeker wist dat hij een heel uur bezig was geweest. De kapotte bobine nam ik mee i.v.m. de mobiliteitsclaim.
Na het betalen en vriendelijk afscheid nemen vervolgde ik mijn rit naar Dortmund. De dealer deed de deuren van zijn bedrijf op slot en alle verlichting van de showroom ging uit. Ze hadden dus net zo lang gewacht met sluiten totdat mijn auto klaar was.
In Nederland ben ik naar mijn eigen dealer gegaan met de rekeningen en na kort overleg met Pon werden inderdaad de kosten van de reparatie en het wegslepen cash aan mij uitbetaald. Een bobine behoorde namelijk veel langer mee te gaan dan 2 ½ jaar en 21 duizend kilometer. In ieder geval heb ik gemerkt dat de Skoda organisatie ook achter zijn producten staat als de garantietermijn verstreken is en dat de aftersales in orde is. Voor mij is dit een reden om weer voor Skoda te kiezen.
Ik hoef dus niet de nieuwe Peugeot 207 SW of de gestroomlijnde Renault Clio Grand Tour die in de pijpleiding zit, ik wacht wel tot de nieuwe Fabia Combi er is. Aftersales vind ik namelijk belangrijker. Maar goed, ik ben ook tevreden met mijn eigen dealer. (S-Point)
Dan maar de Skoda mobiliteitsdienst bellen in Duitsland, maar deze kon ik niet bereiken omdat ik vermoedelijk iets verkeerd deed met mijn GSM. Vervolgens de Nederlandse Skoda mobiliteitsdienst gebeld en deze was zo vriendelijk om mij door te verbinden. Vervolgens kreeg ik een alarmcentrale aan de telefoon die mij mededeelde dat het wegslepen niet gratis was. Het wegslepen in het buitenland is namelijk alléén het 1e jaar gratis en aangezien mijn auto 2 ½ jaar oud was moest er betaald worden. Het deerde me eigenlijk niet, ik moest van de Autobahn af. De sleepdienst bracht mij en de auto naar de Skoda dealer Automobile Friedenseiche GMBH in Bochum.
In de showroom zat o.a. een keurige heer achter een buro en ik dacht dat het een verkoper betrof, maar dat had ik mis. Het bleek de werkplaatschef te zijn ! Deze zeer klantvriendelijke meneer hoorde mijn probleem aan en stelde mij helemaal op mijn gemak. Ik kreeg een kop koffie aangeboden en ik moest me géén zorgen maken, hij zou alles regelen. Hij voegde de daad bij het woord en ging direkt aan de slag met mijn auto. Na ongeveer een uur was de auto weer in orde, de oorzaak bleek een kapotte bobine te zijn van cylinder 3. De rekening moest ik wel betalen omdat de auto al uit zijn garantie was. Wel deelde hij mede dat ik alle kosten, dus ook van de sleepdienst, in Nederland vergoed zou krijgen i.v.m. de mobiliteitsgarantie. De rekening werd keurig uitgelegd wat er betaald moest worden, o.a. was er maar een half uur arbeidsloon berekend terwijl ik zeker wist dat hij een heel uur bezig was geweest. De kapotte bobine nam ik mee i.v.m. de mobiliteitsclaim.
Na het betalen en vriendelijk afscheid nemen vervolgde ik mijn rit naar Dortmund. De dealer deed de deuren van zijn bedrijf op slot en alle verlichting van de showroom ging uit. Ze hadden dus net zo lang gewacht met sluiten totdat mijn auto klaar was.
In Nederland ben ik naar mijn eigen dealer gegaan met de rekeningen en na kort overleg met Pon werden inderdaad de kosten van de reparatie en het wegslepen cash aan mij uitbetaald. Een bobine behoorde namelijk veel langer mee te gaan dan 2 ½ jaar en 21 duizend kilometer. In ieder geval heb ik gemerkt dat de Skoda organisatie ook achter zijn producten staat als de garantietermijn verstreken is en dat de aftersales in orde is. Voor mij is dit een reden om weer voor Skoda te kiezen.
Ik hoef dus niet de nieuwe Peugeot 207 SW of de gestroomlijnde Renault Clio Grand Tour die in de pijpleiding zit, ik wacht wel tot de nieuwe Fabia Combi er is. Aftersales vind ik namelijk belangrijker. Maar goed, ik ben ook tevreden met mijn eigen dealer. (S-Point)