Gevoeligheid lichtsensor

Ik vind dat de verlichting nogal laat inschakelt als het schemert. Is dit te veranderen of moet ik er maar aan wennen ?

Kogamyata

Senior Member
Je moet dat eigenlijk handmatig kunnen doen vind ik. Stel je rijd 'n tunnel in. Er zijn in Europa nog veel onverlichte tunnels waarbij je met fel zonlicht plotseling in het pikkedonker terecht komt. Je ziet dat aankomen en doet de verlichting alvast aan. "Nee zegt de sensor, ik reageer pas als het donker is"!

fastgeert

Actief lid
Ik vind het vooral storender en slecht voor de xenons dat elke keer ik men garage inrij, of vertrek vanuit men garage de lichten aangaan. Niet nodig in klaarlichte dag. Maar kan je helaas niks aan doen. De lichtschakelaar zelf uitzetten is geen optie, ik vergeet die dan vaak weer op auto stand te zetten

• Leuk
Waarderingen: CDK

ertromp

Forumguru
Vag Com Diagnostic System

Software programma om de diverse regelaars in VAG auto's te kunnen (her) coderen

EdK

Forumguru
Ooit geleerd dat als je een donkere tunnel inrijd om één oog voor je erin rijd dicht te doen en zodra je in de donkere tunnel rijd deze open te doen.
Zodat je veel vlugger gewend bent aan het licht / donker...

Tsja toch nog wat in militaire dienst geleerd buiten de wc's reinigen met me tandenborstel...

Bovenaan Onderaan