Gevraagd: ervaringen vervangen interieurlijsten superb

wat zijn de ervaringen/tips met het vervangen van houtdecor interieurlijsten bij superb door zilverkleurige?

Zijn die ergens online te bestellen en kan je het klusje makkelijk zelf doen? Ook kreeg ik de suggestie om te laten "wrappen". Zijn daar ervaringen en/of referenties voor bedrijven die dat voor je kunnen doen?

Iedereen bij voorbaat dank voor het meedenken.

Happyman

Forumguru
Je kan de lijsten ook plastidippen. Ben je met 1 spuitbus wel klaar. Vind je het niets dan haal je het er zo weer vanaf.

ah, dank je dat is relevante post.

Zijn er ook mensen die de lijsten hebben laten vervangen voor skoda lijsten maar dan zilverkleurig?

dirkkroneman

Forumguru
Ik zou dan idd gaan voor wrappen of lijsten vervangen. Plastidip lijkt me niet wat voor deze lijsten maar dat is geheel persoonlijk.

Ik zou dan idd gaan voor wrappen of lijsten vervangen. Plastidip lijkt me niet wat voor deze lijsten maar dat is geheel persoonlijk.
@dirk: heb je idee waar ik de lijsten kan bestellen/kopen en of er wellicht bedrijven zijn die het vervangen voor je kunnen uitvoeren? Heb niet het idee dat ik dat makkelijk zelf kan

Joske

Forumguru
Bij @Pendragon hebben ze dit alleszins wel gedaan zonder verwijderen van de lijsten.. als ik het mij nog goed voorheb is dit niet zo evident en zeker niet zonder risico.

dirkkroneman

Forumguru
Ik weet niet of ze origineel in zilver geleverd zijn? Anders kun je het ook bestellen/laten doen bij je dealer. Het vervangen valt volgens mij reuze mee, als je een schroevendraaier vast kunt houden kom je al een heel eind ;)

EdK

Forumguru
Kijk voor die lijsten eens op superskoda.com
Weet dat ze er voor de Yeti zo en zo wel zijn maar of het voor jouw wagen ook geval is weet ik niet zeker

Vervangen is op zich met 1 linker en 1 rechter hand best wel te doen, is allemaal klik systeem
En met het juiste gereedschap redelijk makkelijk en snel te vervangen

kansberg

Forumguru
Misschien kun je ruilen met een forumlid die juist graag de 'houten' sierlijsten wil en nu de grijze heeft.....

andrehj

Forumguru
Zijn er ook mensen die de lijsten hebben laten vervangen voor skoda lijsten maar dan zilverkleurig?
Deze vraag komt op de diverse Skoda fora vaak voorbij, en het antwoord is altijd dat de lijst op het dashboard geklikt zit en redelijk makkelijk te vervangen is, maar dat de lijsten op de deurpanelen één geheel met het deurpaneel vormen, waardoor je, als je het netjes wilt doen, het hele paneel moet vervangen, wat aardig prijzig is.
Daarom is het wrappen wat @Pendragon heeft gedaan ook zo'n goeie oplossing.

TooTall

Forumguru
Wel even opletten, hoewel de sierlijsten op het dashboard nog manueel te vervangen zijn zonder brokken, hebben de deurpanelen paneeltjes voorzien van plastic tabjes die "vastgesmolten" zijn in het deurpaneel...dus deze zijn NIET zomaar losklikbaar en vervangbaar.

Indien je ook alle deurpanelen wilt vervangen, zou ik gewoon laten wrappen. Is normaal geen probleem bij de lokale wrap-boer. Dan heb je meteen ook een pak meer keuze.

Ook oppassen; als je alleen de deurlijsten laat wrappen maar de sierlijsten op het dash wel gaat vervangen, kan je kleurverschil krijgen. Dus in mijn mening of volledig wrappen, of afblijven...

Wel even opletten, hoewel de sierlijsten op het dashboard nog manueel te vervangen zijn zonder brokken, hebben de deurpanelen paneeltjes voorzien van plastic tabjes die "vastgesmolten" zijn in het deurpaneel...dus deze zijn NIET zomaar losklikbaar en vervangbaar.

Indien je ook alle deurpanelen wilt vervangen, zou ik gewoon laten wrappen. Is normaal geen probleem bij de lokale wrap-boer. Dan heb je meteen ook een pak meer keuze.

Ook oppassen; als je alleen de deurlijsten laat wrappen maar de sierlijsten op het dash wel gaat vervangen, kan je kleurverschil krijgen. Dus in mijn mening of volledig wrappen, of afblijven...
@TooTall dank voor je aanvullende info. Heb je nog tip/aanbeveling voor goede wrap-boer? ( ik woon in buurt utrecht)

Bovenaan Onderaan